Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladning af .270 win
#1
Søg funktionen har desværre ikke hjulpet mig, så derfor dette lille råb om hjælp.

Skal finde den bedste ladning til min .270 win og havde tænkt mig følgende:

Krudt: MRP
Fænghat: federal large rifle
Kugle: Barnes TSX
Vægt: 140 grains
Hylster: norma ( har ikke fået vejet volumen ud)
Pibe: 60 cm

Tanken var at teste følgende ladninger og se hvilken der samler bedst

57
57,5
58
58.5
59
Havner jeg i det røde felt med disse?

Har grundet sløvsind ikke fået bestilt QL, men det er på to-do listen.

Morten

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Så blev jeg gode venner med søg, kører 56-58 i stedet da 59 gr set ud til at være pænt rød

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#3
Nja.. så er det vel heller ikke værre!

[Image: 270winbarnestxs_zpsb5c6d378.jpg]
Svar
#4
Og nu kan jeg ikke lige tyde QL. For mig ser 59 gr ret rød ud og 58 gr er lyserød.
Har jeg ret i det?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#5
Tja 59 grains giver 4000bar og rødt felt er 4300bar
Svar
#6
Vi ser hvordan præcisionen bliver. Det er jo ikke sikkert at 59 gr er mest præcis.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#7
Hej
Med de 59gr MRP ser din ladning ikke slemt ud, jeg ville nok gå lidt op hvis hylstret ikke får hylster bund udvidelse.
Barnes kugler er bedst med høje hastigheder. Ved de høje hastigheder giver det større tryk inde i dyret og det er det som er med til at give knald/fald med den kugle mener jeg, jeg har skudt rigtig mange stykker råvildt med Barnes kuglen og de virker helt klart bedst med høj hastighed.

Ovenstående er MIN mening som er afprøvet.

Mvh. Ole

Blaser R93: 6mmbr. 308W
Blaser R8: 30-06. 8x68S. 375H&H
Schmidt&Bender PMII 4-16
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)