Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako L61r sikring
#1
Hej Jeg har erhvervet mig en Gammel sako L61r jeg prøver at blive glad for den, da jeg egentligt er mere til Tikka. men prisen var rigtig.
her kommer det.

Hvis jeg lukker bundstykket i sikret tilstand, kan jeg slå sikring fra/til som det passer mig. Indtil jeg berøre aftrækkeren meget blødt så kan jeg ikke længere sikre riflen.

Hvis jeg lukker låsen i afsikret tilstand kan jeg ikke sikre den.

Dette gør mig lidt Utryk.........

Låsen kører egentlig godt, men andre steder virker den sgu lidt som en gammel mauser 98. hvor penippen var man egentlig med tolerancer dengang i 1969.

who dares wins
who dares wins
Svar
#2
69 er da et fint år for Saköer, men afträkket kan jo väre fejljusteret eller er slidt, jeg har muligvis et liggende, jeg kan tage det med hjem i april.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#3
Jeg har original 25mm ringe til den fra same aargang som du maa købe, og som jeg ogsaa kan tage med hjem I April/Maj
H
Hogmeister
Svar
#4
Hogmeister - hvor er hjem? Danmark eller Canada[Wink][Big Grin][:I]

Er du lidt Radikal?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Jeg bor I Canada, og tager 'hjem' til Danmark i April/Maj. Nu om dage efter 46 aar betragter jeg hjem som værende Canada.
Du bliver nødt til lige at forklare den med Radikal til mig.
H
Hogmeister
Svar
#6
Jeg opfattede det egentlig også som om at hjem var Canada. Derfor kom jeg bare til at smile da du skrev "med hjem".

Koblingen til det med de Radikale var i forhold til at skifte mening.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
OK, saa er jeg med, selvom jeg ikke var klar over at det var et af kendetegnene paa de Radikale. Jeg betragter ogsaa turen 'hjem' som min swan song med Danmark. Der er snart ikke flere tilbage der jeg kender, eller har omgang med. Desuden er der saa mange andre steder i verden jeg gerne vil bsøge uden at føle mig skyldig. Jeg tror jeg har været i Danmark 20-22 gange, og nu maa det snart være nok.
H
Hogmeister
Svar
#8
Det er typisk hvad der sker når aftrækket skrues længere ned end det er konstrueret til.
Jeg vil vædde med at det er forsøgt stillet ned til eller under grænsen.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by International Poacher

Hej Jeg har erhvervet mig en Gammel sako L61r jeg prøver at blive glad for den, da jeg egentligt er mere til Tikka. men prisen var rigtig.
her kommer det.

Hvis jeg lukker bundstykket i sikret tilstand, kan jeg slå sikring fra/til som det passer mig. Indtil jeg berøre aftrækkeren meget blødt så kan jeg ikke længere sikre riflen.

Hvis jeg lukker låsen i afsikret tilstand kan jeg ikke sikre den.

Dette gør mig lidt Utryk.........

Låsen kører egentlig godt, men andre steder virker den sgu lidt som en gammel mauser 98. hvor penippen var man egentlig med tolerancer dengang i 1969.

who dares wins



Pas lidt på. De ældre sakoer er ikke beregnet til at repetere i sikret tilstand. I sikret tilstand er der et bundstykkespær i sikringen, som man hærger, hvis man repeterer.

Ellers enig med GT. Det er typisk når aftrykket er stillet lavere, end det den er beregnet til, at det er svært at slå sikringen til.

mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)