Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstands måler i håndkikkeret
#1
Er der nogle der kender forskelen på Lica . vs. zeiss og Swarovski

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Leica Geovid virker ikke godt i regnvejr. Zeiss virker nogenlunde i regn. Swarovski har jeg ikke prøvet..
Svar
#3
Jeg har ikke haft problemer med Leica Geovis i let regn, sne eller andre slags vejr.
Så det forstår jeg ikke lige - har også kunnet måle på længere afstande end den står opgivet til som max

Det er også den eneste jeg har prøvet, som udmærket måler ud over havet/vandet.
Andre lader sig forstyrre af genskin fra krusninger på vandet.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Hej

Jeg kan kun anbefale Leica. Har aldrig prøvet at den ikke kunne måle i regn eller lignende, og jeg er meget glad for min. Tror jeg har haft den i ca 6 år
Svar
#5
Hejsa

God informativ tråd om det samme emne [Smile]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=29931

Mvh.
Anders
Svar
#6
http://interfoto.no/aktuelt/artikler/lei...est-i-test
Svar
#7
Jeg har bare ikke kunne få den Leica til at virke i moderat regn, i let regn kunne den lave en måling for hver 2. eller 3. forsøg. Samme dag kunne Zeiss'en snildt nå ud til 800 meter.
I tåge (ca. 200 meter sigtbarhed)) var Leica'en ikke bedre, den kunne lave en korrekt måling ud til ca. 15-20 meter. Zeiss'en kunne fint nå ud til 100-150 meter.
Om natten (i spotlight) er det det samme. Leica duer ikke i regn, men Zeiss virkede fint.
Jeg har ikke brugt hverken Zeiss eller Leica i særlig lang tid, da det var et par kikkerter jeg havde lånt. Men jeg nåede da at komme på jagt med dem 8-10 gange.

Jeg oplevede desuden nøjagtigt det samme som GT i den anden tråd, at Leica'en skal fokuseres konstant. Det er voldsomt frustrende, når vildtet har set en og man bare skal have en afstand med det samme, for at kan tage skuddet.

Og jeg ved at jeg ikke er den eneste der har oplevet det. Flere skytter jeg har snakket med, har sagt det samme.
Svar
#8
Hvilke størrelser var henholdsvis den Leica og Zeiss?
Svar
#9
Har netop fået reklamationsombyttet den nyeste model af Leica Geovid (HD-B produceret fra efteråret 2013)og der er ingen problemer med ustabil fokusering. Den er faktisk er bedre end på min tilsvarende Zeiss Victory ' Lotutec - begge i 8x42

Læs venligst testen ovenover!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)