Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quick load data
#1
Hej

Er her en venlig VTF’er der kan hjælpe mig med at finde V0, for følgende kombinationer?:

Cal.: .308 W
170 grn. Lapua Naturalis
Norma hylster
RWS large rifle primer
45 grn. N550
COL.: 71 mm
Pibelængde-1: 580 mm
Pibelængde-2: 480 mm


Mvh
Karsten
Svar
#2
For at kunne give et rimeligt præcist svar er det ikke nok at oplyse hvilket fabrikat hylster du har. Det er faktisk ligegyldigt. Men kan du oplyse hvor mange grains vand det indeholder, afskudt i din riffel og med brugt gænghætte, så kan tallet lægges i QL

QL er osse ligeglad med hvilken gænghætte du bruger. Der er intet felt at fylde den oplysning i.

Men vej dit hylsters vandindhold. Så får du de bedste data.

Forøvrigt er den krudt for langsom til en .308. Du ligger 1000 bar under maximum men hylsteret er fyldt over 100% Forbrændinger er kun 93,22%

N550 er et dårligt valg til en 308er begrænsede hylstervolumen/kuglediameterforhold

580er pibe = 774m/s
480er pibe = 740m/s

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Kan kun anbefale, at investere i quickload,da den smule det koster kommer mange gange igen.
Jeg kunne ikke undvære programmet i dag.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0N550 er et dårligt valg til en 308er begrænsede hylstervolumen/kuglediameterforhold


Hvordan er forholdet så for .243? Helt generelt, hvad skal man ned på i diameter før at N550 egner sig?
Svar
#5
http://www.gunsandpowder.dk/product/quickload-3638/

"KanonerogPulver" har så mange eksemplarer af Quickload at Rex faktisk sælger af dem.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Hej M@x

Tak for svaret :-)

Jeg var godt klar over at N550 ikke er den hurtigste krudt til .308 – men valget skyldes at den er hyldevare her på matriklen ;-)
Samt at Lapua selv bruger N550 i deres hurtigste .308-ladning, på deres ”reloading side”.

Desuden var ladningen testet med en tilfredstillende 5-skudsgruppe på 10 mm (i 580 mm-piben).

Jeg får kronograferet ladningen på begge piber i den kommende weekend.

Lapua opgiver i øvrigt deres fabriksladede .308 Naturalis LR (170 grn) til V0=800 m/s, i en 660 mm testpibe.

@Jens Madsen
Din anbefaling vil helt sikkert blive taget til efterretning på et snarligt tidspunkt, QL står højt på ønskesedlen :-)

@Thorlak
Tak for informationen, det var jeg ikke klar over :-)

Mvh
Karsten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)