Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Einhak montage problem
#1
HJÆLP!!!

Jeg har fået en HMS Einhakmontage som jeg skal have monteret på en Drilling.

Den forreste montagering en med en Fussplatte som skal monteres i Drillingens sigteskinne. Jeg har ikke den store erfaring med Einhak montager, men det fungerer vel således at man først sætter kikkerten i de forreste hak, og derefter vipper den ned med den bagerste ende hvor låsen holder kikkerten fast i montagen.

Mit problem er at jeg ikke kan adskille den forreste ring og fodpladen – den sidder virkelig fast.[B)]

Er der nogen af jer der kan give mig et råd?

Jeg vedlægger et par billeder af montagen.

[Image: IMG_2660_zps2939feae.jpg]
[Image: IMG_2662_zpsb60cc62a.jpg]

mvh Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#2
Den går altid meget stramt. Du skal sætte ringen fast i en skruestik med bløde bakker og så skal der lægges lidt kræfter i for at vippe foden af. Jeg gætter på at den skal vippes åben i den side hvor der er mest gods fra hullerne til fødderne og ud til kanten.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg kender kun hakmontage som bruger! Men Jeg har bla. set en svensker redde et arvestykke ved denne fremgangsmåde...
Hakmontager er virkelig paskram.
En ting hakmontager ikke må, er at være for stram. Gribearmene må ikke tage for hårdt fat i pladen, så kan låsen sætte sig fast når man har fyret kanonen af nogle gange...Måske lider din af det..?
Dernæst skal man være lidt hys med at holde det hele rent.
På den forreste ring/montage vender kloen fremefter, det gør låsen sådan set også på den bagerste.
Hvorfor du skal kæle den pågældende på bagsiden ved pladen forsigtigt med en bløde gummihammer i et fjedrende underlag(gamle klude)Efter den har ligget i WD40 et døgn...Bon Voyage
Quote:
Kvinden lukker Ulven ind i DK igen
Kvinden kræver Ulven udryddet i DK igen
Kvinden lukker Ulven ind...............
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Den går altid meget stramt.


Okay, men jeg har nu ellers haft godt fat i den.

Jeg prøver igen – uden ”fløjlshandskerne” [}Smile]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#5
Det hjalp at der blev taget lidt hårdere fat [Big Grin]

Tak for hjælpen!

[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)