Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simpelt gratis CAD progeam
#1
Findes noget sådant?

Jeg vil prøve at designe projektiler der skal drejes på en CNC bænk derfor CAD.
Svar
#2
Jeg tegner med jævne mellemrum i BricsCAD - mener ikke det er helt gratis, men koster meget lidt..

Kan godt være behjælpelig med et par tegninger i AUTO-CAD hvis det er.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
Før i begynder at dreje kugler, skal i være opmærksomme på at det kræver en gyldig genladningstilladelse, til PRÆCIS den adresse, hvor selve fremstillingen foregår. En tilladelse til hjemadressen er ikke tilstrækkelig efter visse stramhattede betjentes mening


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#4
@ n a

Nu kender jeg en gammel mand der har et værksted. I det værksted står der et par CNC bænke der ind imellem er ledige. Han er lige så røget som jeg er speget og har i over 45 år ikke haft besøg af Onkel Blå. Så hvorfor skulle de pludselig komme væltende en nat hvor bænken spytter underlige afstandsstykker ud mens lyset er slukket?

@ Boryx
Takker for tilbudet og vil snarest sende dig en PB :-)
Svar
#5
Underligt nok har den slags ting en tendens til at ske netop på det mest ubelejligede tidspunkter. Måske ligger der et par stykker tilbage og en eller anden får ondt i r*ven. Der er faktisk også personer som er s*ge nok i roen til at anmelde den slags.
Jeg tager ikke stilling til om du skal og kan gøre det. Jeg synes blot at du skal være opmærksom på den potentielle risiko.

Tænk nu på at "onkel Blå" for at please cheferne og politikkerne, skal "opklare" en vis mængde våbenlovsovertrædelser.
Og da de virkeligt farlige og kriminelle løber alt for stærkt, vælger man ofte at gå efter dem som er lettest at få fat i. Det være sig skytteforeninger, jægere og våbenhandlere og bøssemagere. Hvis man ikke kan knalde dem på noget væsentligt, er der en tendens til at der "opfindes" regler og situationer, som pludseligt er blevet "fyha"
Der er eksempler hvor ting som er godkendt af flere pludseligt er et problem. Og typisk har dem der har godkendt pludseligt fået et anfald af "kollektiv Alzheimer" når de skal vidne i retten[xx(]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#6
Hej kaffegrums

Bare kom igang, det er godt med lidt konkurence. Det er vel ikke forbi at NA er igang med et eller andet[Big Grin]

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by mcc

Hej kaffegrums

Bare kom igang, det er godt med lidt konkurence. Det er vel ikke forbi at NA er igang med et eller andet[Big Grin]

Mvh.
Morten


Niksen biksen din sladrehank [Wink]
Der er bare ingen grund til at "Onkel Blå" skal på arbejde.
Jeg har ingen problemer med at der er andre som laver ting, det er da godt med lidt konkurrence, bare denne konkurrence ikke gælder om først at blive solbrændt i striber [Big Grin]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#8
Jeg prøver ikke at hive skeen ud af munden på nogen her!
Jeg har købt en 270 WSM der skal fødes og med det udvalg og de priser der er på kugler i Tyskland så var tanken at jeg hellere vil stikke 4-5kr/stk ned i lommen på en god ven (og få det bedste) end at købe hvad jeg kan få.

Er der nogen derude der allerede laver projektiler så køber jeg hjertens gerne hvis prisen er rimelig?
Svar
#9
Kaffegrums det var ikke derfor jeg skrev, det var udelukkende for at der ikke var nogle der skulle ryge uforvarent i fedtefadet


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#10
@Kaffegrums

Kan du stave til "google" og derefter "free cad program" ?

så er der 17.800.000 hits [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
@ M@X 2.0 yes, det kan jeg, men jeg kan fra en Google søgning ikke skelne skæg fra snot!!!
Jeg fylder snart 50 så min tid er ikke til at teste adskillige dubiøse stykker software og rode rundt i flere dage. Jeg lider af fremskreden CRS (Cant Remember Sh!t) samt CSS (Cant See Sh!t), så hvis der er noget livet har lært mig er det at snyde så meget som muligt ved at kigge i facitlisten og kravle under hvor gærdet er højest.

Derfor er det ubetinget en fordel for mig at få råd fra folk der rent faktisk har brugt det enkelte stykke software.
Svar
#12
At onkel blå ikke kommer på besøg, eller langt mindre nogensinde får det at vide gør det jo ikke lovligt.[}Smile]
Svar
#13
Citat:quote:

Bare kom igang, det er godt med lidt konkurence. Det er vel ikke forbi at NA er igang med et eller andet


Ja Jørgen burde faktisk være lidt stolt....

"Nogen" har kopieret hans lyddæmpere og en anden kopist har kopieret hans projektiler i en grad så det virker patetisk[xx(][xx(]
Det er ganske enkelt for ynkeligt i så lille en branche at udvise så ringe evne til et udvikle egne ting[xx(]

Men som en god kollega fra England sagde til mig: Hvis du laver et godt produkt vil folk med ringe forretningsmoral kopiere det og oven i købet præsentere det som DERES opfindelse[xx(]

Tror nu ikke det gør Jørgen noget, da han nok har været oppe imod værre ting[Wink]

Først troede jeg faktisk først at kopisten var begyndt at sælge Jørgens projektiler og blev lidt forundret over at jeg intet havde hørt om at der skulle være kommet så meget kapacitet på "originalens" værksted at projektil fremstilling var startet, men hørte så efterfølgende historien[Big Grin][xx(]

@kaffegrums,

kopier da bare N/A´s projektiler, det er allerede sket så hvad fanden[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Draft sight er et udmærket gratisprogram i 2D

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Draft sight er fint!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)