Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Biathlon"/dobbelt rem
#4
Har samme som RKN.
Bruger Nikkeloh's biathlonsystem på min AI AICS-AX med Rem700 XCR Compact .308Win - og derfør brugte jeg den samme rem på AI AICS med Rem700 XCR Tactical .308

Og nej, jeg har aldrig følt fastgørelsespunkterne og intet har generet mig under brug.

Samt ganske som RKN siger, så kommer riflen til at ligge helt fladt imod ryggen, og jeg vil sige at det er uden at være til gene for hovedet ved at hindre fri bevægelse (har aldrig slået hovedet imod piben, eksempelvis).
Det er enormt behageligt, idet våbnet følger kroppen rigtig godt, den "slasker" ikke rundt og vægten (min riffel ligger på lige over 9 kg) bemærkes næsten ikke fordi det føles meget naturligt.

Jeg spekulerede på at få en rem med Quickrelease, men efter jeg købte Nikkeloh's... ja, jeg kan ikke lige se hvornår jeg skulle få brug for det, idet den i forvejen er nem og hurtig at tage af ryggen. Rent taktisk har det måske en brøkdel af et sekunds forskel, men jeg kan ikke se man vinder noget ved almindelig brug (bane/jagt), da det er de færreste der skal lave "hurtigtræk" af riffel på bane, eller på dyr.

Husk på der er forholdsvis langt mellem de to fastgørelsespunkter, så remmene er hver især nemme at komme i/af.
Måske det er anderledes med ghilliesuit - jeg ved det ikke lige.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
"Biathlon"/dobbelt rem - af Zeb - 31-03-2014, 10:58 AM
"Biathlon"/dobbelt rem - af rkn - 31-03-2014, 03:17 PM
"Biathlon"/dobbelt rem - af Zeb - 31-03-2014, 03:45 PM
"Biathlon"/dobbelt rem - af HappyNanoq - 31-03-2014, 04:22 PM
"Biathlon"/dobbelt rem - af Zeb - 31-03-2014, 05:41 PM
"Biathlon"/dobbelt rem - af HappyNanoq - 31-03-2014, 08:50 PM
"Biathlon"/dobbelt rem - af Zeb - 31-03-2014, 10:58 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)