Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ladedata til min 223'er med barnes ttsx.
#1
Hello

Skal til at forberede forårets bukkepatron [:p] og vil nu prøve en homogen kugle i min 223'er.

Valget bliver barnes tsx ell. ttsx i enten 55 - ell. 62 grain.

Laver ttsx'en mærkbar mere ravage end tsx grundet hurtigere ekspansion?

Piben har en twist på 1:8, så det burde vel kunne stabilisere den tunge af slagsen. Den har en temmelig kort pibe.

Hvad anbefaler I, let eller tung?

Jeg skal endvidere også have købt lidt krudt. Hvad anbefales indenfor Norma? Her skal der vel tages forbehold for, at piben kun er 45 cm. lang?!?!

Selv hælder jeg mest til 55 grain kuglen, som så får højere hastighed - men hvordan med kødødelæggelse/udgangshul for denne kuglevægt kontra 62 grain? Ved godt, at dette spørgsmål beror meget på det enkeltes skuds placering på dyret, men hvis nogen har et bud, så svar alligevel[Smile]

Som sidste spørgsmål: er der en tommerfingerregel for, hvad en f.eks 55 grain homogen kugle matcher i vægt af almindelige kugler (jeg tænker hermed på forskellen i massefylden mellem kugletyper- bly - ikke bly, og hvad en pibe dermed kan stabilisere)

På forhånd tak,

Lars
Svar
#2
Gå efter 62 grs. Ellers giver det ingen mening at købe en riffel med 8" stigning.
Jeg foretrækker N133 eller N135, men mon ikke du kan bruge N200 eller N201

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#3
Åh for satan..... Skulle retteligt være under Genladning... Måske en moderator vil flytte den?

Mvh.

Lars
Svar
#4
@Zero
Har du nogel mere specifikke ladedata med N135 og 55gr ttsx?
Svar
#5
I min 223 bruger jeg n202 til 62 grains TSX (uden plasticspids). Jeg er endt med 24 grains n202 som maks. ladning - Så start lidt lavere....

Mvh.
Jørgen
Svar
#6
Tak for input - en venlig sjæl herinde fra har lovet mig lidt kobberbolcher, så nu skal der testes lidt[:p].

Det bliver i første omgang med N-135, da jeg har en lille rest liggende
Svar
#7
Nogle som har lidt ladedata til henholdsvis 55- og 62 grain TTSX og N135?

Mvh.

Lars
Svar
#8
Eller n133?????
Svar
#9
24 grs N133 bag en 62 grs TSX. Jeg har ikke prøvet TTSX endnu, men de er købt hjem.
C.O.L 57mm fordi det er magasinlængden i en T3

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Regner med at det bliver ttsx'en. Har du V0 på denne ladning? Min pibe er jo relativ kort, og jeg skal vel helst op mod 940 m/s for god ekspansion, eller hur?

Mvh.

Lars
Svar
#11
hvor har du de 940 m/s fra og hvad kan du bruge det til?

Jeg har ikke kronograferet den og jeg orker ikke at åbne QL

Jeg har skudt bukke over 200 meter væk uden problemer og da er farten taget noget af.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Hvor jeg har det fra? Tja, har jodlet rundt på nettet og diverse forums, hvor jeg har stødt på dette postulat. Hvad jeg kan bruge det til? Tja, jeg forsøger at læse mig til oplysning gennem andres erfaringer, inden jeg selv begynder at få egne erfaringer med kuglen.....og jeg vil gerne op i hastighed for at få en flad kuglebane ud til 200 m.
Svar
#13
Så, nu har jeg været lidt på banen, og prøveskudt mine indkøbte 55 grains ttsx.

De blev sat foran n130 startende med 22,00 grain og videre op til 23,5 grain.

Jeg havde meget god samling på 10-15 mm med 23,5 grain.

sættedybde var 59 mm.

Endvidere høvlede jeg et skud gennem tørre aviser og mdf- plader, hvor afstanden fra pibe til skudstop var 50 cm.

Kuglen svampede perfekt op med fire flige. Restvægten var 100 procent.

Tror jeg har fundet mig den perfekte bukkekugle[:p]
Svar
#14
Det bliver en god bukke patron. [Smile]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
Bestemt, jeg er i den grad imponeret over, at den holdt sammen på de fire flige/vinger, trods den lemlæstelse den var udsat for.

Slut med ulækkert bly i mine nedlagte bukke[8D][8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)