Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løbsdiameter og gevind
#1
Jeg har mulighed for at bruge samme lyddæmper på 2 rifler hvis jeg kan få et kvalificeret svar på om det er muligt at få skåret et M18X1 gevind i en 19 mm pibe?

Det er en A-Tec Maxim "Heavy Barrel" i model .375 der hvis muligt skal sættes på en Sauer 202 XT med 19 mm. løb.

Jeg kan næste regne ud at det ikke bliver "kønt" med en gevindbeskytter men er der andre ting der gør at jeg kommer til at fortryde? :-)

Hvis nu svaret er "Nej, det kan ikke lade sig gøre!" er der så nogen der ved om den almindelige A-Tec Maxim med M15 gevind kan komme "ned over" en 19 mm. pibe?

På forhånd tak! [Big Grin]

Nikolaj
Svar
#2
De anbefaler min 19.5 til m18
http://www.a-tec.no/en/maintenance
Det står m15 anbefaling

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#3
Tja, har lavet et par velfungerende ½"x20 UNF gevind på Ø 13,2mm piber.
Men det kommer mest an på dæmperens opbygning det var BR Reflex og MAE dæmpere jeg monterede, men god lang afstand mellem gevind og støttebøsning. Jeg ville ikke gøre det på dæmpere uden støttebøsning.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Jeg har M18x1 gevind på en 19 mm pibe. Det fungerer fint. Det er lavet hos HG Firearms, og jeg er helt sikker på, at han ikke havde lavet det, hvis der var vægtige argumenter imod det. Dæmperen er en Sonic 45 med bøsning.

Selvfølgelig bliver det kønt med en gevindbeskytter. En ordentlig V-mekker drejer jo beskytteren ned til samme diameter som piben, og så kan man (næsten) ikke se at indgrebet er lavet. Jeg tror dog, at mine gevindbeskyttere vil forsvinde med tiden, for riflerne skal aldrig skyde uden dæmper.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
At gå ned i 1/2" UNF i f.eks en kaliber 30 er noget skrammel. Specielt hvis der ikke er støttebøsning.
På de tynde møgpiber kommer der en bøsning på i stedet så man slipper for den ekstreme kærv virkning.
A-Tec´s anvisninger skal man nok overholde da det er af afgørende betydning hvor meget de har rejfet gevindbøsningen i dæmperen!
Hvis de siger 19,5mm så er der formodentlig en grund til det og den grund KUNNE være at der er en stor rejfning i bøsningen.
Men lys ned i dæmperen og tag en vurdering af hvor stor rejfningen er.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Hvis ikke andet er specificeret er grundreglen for rejfninger i fm. gevindskæring : Rejfediameter = Gevinddiameteren + 0,5 mm [Wink]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#7
Er der nogen der kan fortælle mig logikken i at en m14x1,5 kræver en større pibediameter end en m14x1.jfr. A-tec
Havde man snakket om maksimal acceptabel boringsdiameter, kan jeg forstå at en 14x1 kan acceptere ca 0,5mm større hul i forhold til 14x1,5.
Har i rustfrie piber kræver der nok at i har mere materiale omkring boringen, i forhold til hvis piben er lavet af rigtigt stål.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#8
@Swift, glem alt om grundregler. Dæmperproducenter anvender anarkisme i stedet for standarder[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Tro mig, du kan ikke anvende disse grundregler når det har noget som helst med lyddæmpere at gøre[B)][:o)][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by GT

@Swift, glem alt om grundregler. Dæmperproducenter anvender anarkisme i stedet for standarder[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Tro mig, du kan ikke anvende disse grundregler når det har noget som helst med lyddæmpere at gøre[B)][:o)][Big Grin]


Okay - så skal vi altså bare være forberedte på at en rejfning godt kan have lidt karakter af en undersænkning, eller at den måske helt er undladt? [Big Grin]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)