Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stress test af Sonic 35 og 45
#1
Så kom dagen hvor vi var et par stykker der skulle i Skydebiografen.

Jeg medbragte min egen Sonic 35 monteret på en 6½ Træls.

Så var der en 30.06 meget kortpibet eftersøgningsriffel med en Sonic 45
og en 270 WSM også med en Sonic 45.

Vi var et hold der virkelig kunne få høvlet nogen skud afsted og vi var osse ret vakse til at bytte hold.
Faktisk kunne dæmperne ikke nå at køle før de skulle i ilden igen.

Min egen Sonic 35 blev faktisk ikke reelt belastet da jeg anven der specielt ladet patroner med en lille slat hurtigt krudt bag en let kugle,
men de 2 andre Sonic 45 blev udsat for ca. 20 skud ad gengen inden for et minut til halvanden, derefter en kort pause og så ca. 20 skud igen så hurtigt som man kan lade.
Erfaringen var at på de lave forstørrelser som vi anvender på drivjagt,var mirage intet problem overhovedet. Det er på bevægelige mål vi skyder på.
Dæmperne blev så varme at når man bar riflen lodret i en hånd så mærkede man strålevarmen på kinden.
Jeg havde glemt mit lasertermometer, men det tager jeg med næste gang.

Den ene dæmper løsnede en lille smule i et af gevindene, men da det var en ny dæmper med frisk fedt i gevindet, er det mit indtryk at hvis man havde efterspændt den efter første serie, så var der ikke sket mere.

Banekommandøren på stedet var lidt skeptisk i begyndelsen, men efter 2 timers skydning kunne han ikke længere skjule sin begejstring. Bare der da var flere der ville benytte lyddæmper, sagde han, for han følte at når han havde passet banen 4 aftener i træk, så havde han fået nok af at høre på alle de skud.
Han kunne tydeligt mærke i kroppen om det var det ene hold med dæmpere der skød eller det andet hold uden dæmpere.

Næste gang vi skal i skydebiografen, vil jeg teste min Sonic 35 med normale ladninger.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Hvad har du med til Sverige.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
2 par underbukser
1 Sako
4 patroner
1 flaske Kaptajn
1 billede af mor
1 termokande og et par småting mere

Lyddæmpere kan kun tages med til Sverige ved at lave en udførsel og efterfølgende indførsel på hjemvejen.

De kan på nuværende tidspunkt ikke skrives i Våbenpasset [Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
ok

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
tillæg til liste:
5 LED lygter + 4 hovdbårne
3 træ eller spritbrændere
2 petroliumslamper
5 knive af multifunktionstypen
4 forskellige "ildspåsættelsesagregater"

+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+ ellers pinligt nødvendige livsfornødenheder
[B)][B)][B)][B)][Wink][8D][Big Grin]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#6
Memo til mig selv.

Slettes af listen:

4 hjulet, tidligere ven [}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Memo til mig selv.

Slettes af listen:

4 hjulet, tidligere ven [}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


æv bæv
det skræmmer mig ikke. Om 2 dage kan du alligevel ikke huske hvor du har lagt dit memo [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#8
Hvad er grunden til at du ikke kan tage lyddæmper med til Sverige?
De lavede om på deres formulering på tullverket.se, så det var lovligt blot man medbragte den danske tilladelse.

Eller har jeg misforstået det fuldstændigt? Eller er det blot endnu en drillende kommentar imellem venner [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Hvad er grunden til at du ikke kan tage lyddæmper med til Sverige?
De lavede om på deres formulering på tullverket.se, så det var lovligt blot man medbragte den danske tilladelse.

Eller har jeg misforstået det fuldstændigt? Eller er det blot endnu en drillende kommentar imellem venner [Wink]

Mvh.
Boldsen


Det er faktisk en relevant kommentar.
For en sjælden gang, er kampdværgen kommet til den konklusion at selv med hans højde, er der risiko for at blive opdaget (nok fordi han er kravlet op i førerhuset i sin Ford Ka.)
For en gangs skyld er der ikke problemer med svenskerne. Det teoretiske problem er faktisk på den Danske side. Her kræves faktisk både en ud og indførselsanmeldelse/tilladelse til midlertidig udførsel.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#10
Så man kan ikke med en tilladelse til lyddæmper smutte til Sverige og skyde? Overrasket! Troede ikke der var problemer hvad det angår efter tullverkets omformulering.. Øvbøv!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Selvfølgelig kan man det. Hvordan skulle du nogensinde kunne blive dømt for at tage den med over grænsen, når du må have den fuldt lovligt i begge lande ? Og hvordan skulle de nogensinde snuppe dig på grænsen? Enten er du i Danmark eller i Sverige, og begge steder har du lyddæmperen lovligt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Spørger måske en smule forhastet, men så lige min nærtliggende jagttur til Sverige UDEN lyddæmper! Det ville være en skandale! [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Tror heller ikke der er betjent med respekt for sig selv der vil gå ned ad den vej...[Smile]
Svar
#14
Men det er ikke destomindre svaret fra vores lokale våbenkontor at der skal laves en udførsel og efterfølgende en indførsel ved hjemrejsen og at denne procedure skal gennemføres hver eneste gang man passerer grænsen.
Det var svaret på specifikt en rejse til Norge på en forestående bæverjagt.
Så hvem skal vi tro på???? [?]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Men det er jo også Norge, og ikke Sverige (Tullverket). Måske der mangler aftaler - som vi (DK) har med Sverige.
Måske også fordi det ikke er et EU land?
Spørg lige ang. Sverige M@X [Big Grin]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#16
Svaret er det samme om det er Norge eller Sverige.
Politiet mener ikke at lyddæmpere kan skrives i våbenpasset fordi der ikke er en kategori den passe i.
De er ligeglade med hvor du skal hen. Det er ud og ind af Danmark, hvortil de kræver udførsel og genindførsel.

Rifler er under C.1
Haglvåben er under D.

Der er ikke nogen kategori for lyddæmpere

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Norge er ikke medlem af EU så hvad har våbenpasset med Norge at gøre ???
Har der ikke altid været en regel om at ud og indførsel til lande i Norden, har været mere praktisk orienteret, end til resten af verden


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0....
Politiet mener ikke at lyddæmpere kan skrives i våbenpasset fordi der ikke er en kategori den passe i.
.......
Rifler er under C.1
Haglvåben er under D.

Der er ikke nogen kategori for lyddæmpere
--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...



ja det er så der de trænger til 'modbevisning'. Jvnf. tidigere tråd her på forum så har nogen af S-boende VTF medlemmer åbentbart FÅET indskrevet lyddæmper i deres S udstedte EU-pas.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=32472
SÅ hvor der er vilje er der vej!

Nu kan DK politi sige de vil hoppe og sxxx på hvad svenskerne gør ... MEN de skal vel også forholde sig til 'omvendte' situation hvor en svenske jæger kommer til DK med lyddæmper og har denne registreret i EU-pas. Kan ikke tro de 'lokalt' i DK kan nægte den indrejse, nu lyddæmpere er tilladte (og forhåbentlig snart på jagt også)

Vi har jo nogen rimelig lovgivnings kyndige her på VTF. Yeti tilbød også at stille scans af relevante EU-pas sider til rådighed for vores lovkyndige, så de kan 'røre mere i suppen' herhjemme

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by n a

Norge er ikke medlem af EU så hvad har våbenpasset med Norge at gøre ???
Har der ikke altid været en regel om at ud og indførsel til lande i Norden, har været mere praktisk orienteret, end til resten af verden


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel



Nu er der jo øget samarbejde i Norden ud over EU samarbejdet.

Kan du så forklare hvorfor Frankrig, som var medlem af EU, sidst jeg så efter, ikke anerkender det blå våbenpas ?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
let nok
Frankrig har altid, og af al kraft forsøgt at skabe tekniske handelshindringer af enhver art. Så de behøver ikke anden begrundelse, end at det er resten af verden som bare ikke har forstået at det er Frankrig der bestemmer.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)