Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dilemma
#1
Står og skal skille mig af med en af to rifler, hvad ville i gøre?

1. Sako 75 Varmint 6,5x55

2. S & L M56A .358 NM.

For sakoen taler at jeg "kun" bruger den til feltskydning et par gange om året og da kunne jeg jo bruge min Tikka M595 i 708 Rem eller med den lille 6mm BR, men Sakoen skyder P........

For .358éren taler at min nakke og skuldre ikke rigtig kan lide den mere, men den skyder ligeledes P........ også vil den jo være super i Afrika og til drivjagter m.m. Imod taler at jeg jo så ikke har noget der er større end .308[xx(]

Når den står på Afrika kunne jeg jo pibe Sakoen om, men hvad vil fungere på den IV lås ? ja 9,3x62; men den er kedelig[B)] .. kan jeg komme op i noget med .375 eller .400 til den ? Hvis det var muligt, tror jeg .358éren må finde et andet godt hjem.

Any ideas ?

/Jap
Svar
#2
Sådan en Sako sælger man sku da ikke[:0] men når engang ens efterladte skal afhænde den er der helt sikkert nogen herinde der er interesseret[Big Grin]
Hvad er det lige du ikke kan skyde med din 708 eller 308W udover bøffel og den størrelse.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Tex

Sådan en Sako sælger man sku da ikke[:0] men når engang ens efterladte skal afhænde den er der helt sikkert nogen herinde der er interesseret[Big Grin]
Hvad er det lige du ikke kan skyde med din 708 eller 308W udover bøffel og den størrelse.[Smile]
Det har du fuldstændig ret i at alt op til de farlige dør fint med en .308 eller 708, men det er nu rart med lidt backup[Wink]
Mvh Bjarne


Svar
#4
Hej

Ud med Sako'en, SL i .358 er en super drivjagt og plaingame riffel, dog med det handicap at patroner kan være svære at skaffe sydpå[Wink] på med en dæmper og skuldren holder i mange år endnu[B)][Big Grin]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Hvis det utænkelige skulle ske at du overvejer at sælge Sako'en så tænk på at det næsten er umuligt at få fat i en igen. Nej gå lige ind til våbenskabet og sig undskyld til den Sako og fortæl den at den selvfølgelig skal bo ved dig til evig tid[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Skil dig af med det gamle lort og behold Sakoen som den er.

Mangler du penge, så lej din datter ud til medicinske forsøg [}Smile]

Det har Mugge levet af i mange år [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Hmm. Medicinske forsøg... Så vil jeg gerne være doktor...
[Big Grin][8D]
Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Skil dig af med det gamle lort og behold Sakoen som den er.

Mangler du penge, så lej din datter ud til medicinske forsøg [}Smile]

Det har Mugge levet af i mange år [Big Grin]
[Big Grin][Big Grin] ja det er også det jeg hælder mest til, ved godt Sako'en bliver umulig at få fat i igen, men man kunne jo godt få en bøsning på så man kunne skifte til noget større og hvilke muligheder er der med den lås og i hvor stort omfang er jeg begrænset af de .480 i bunddiameter.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Svar
#9
Det lyder faktisk ikke på mig som om du har et dilemma!
Du har rifler som matcher din Sako 100%, og alligevel overvejer du at beholde den!
Du har intet som kommer i nærheden af din .358NM...

Når du så rent faktisk lægger dilemmaet op så er det fordi du tror, at du bliver overbevist om at alle vil sige at du skal af med din 6,5x55, og du derved lader dig overbevise...

Men lad være med det, jeg er ikke psykolog, men dit indlæg skriger jo på at du ikke vil af med den Sako, selv om du ved det er det mest rationelle. Så sælg den S&L, der er andre der bliver glade for den!

Hvad jeg ville vælge? Havde solgt den Sako for længst[Big Grin]

D93
Svar
#10
Jeg ser intet dilemma.

Køb et større Våbenskab. [8D]

Rifler er noget man køber, ikke sælger.

Behold de to. Dæmper på 358'eren så er nakken glad.

(Ellers skal du jo også omskæres med nyt brugernavn)

Håber vi ses i "Oeeense" sidst på måneden.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Netop Claxel...[Big Grin][Big Grin]
Så må nye brugernavn være .264jap ... [xx(]
[Big Grin][:p][:p][:p]
Svar
#12
Claxel, du har da fuldstændig ret i det med våbenskabet, men du overså det med manglende plads på kontoen[xx(] ...

og nej det bliver ikke .264jap[xx(] ...

Men det er hårde odds så det ender jo nok med de bliver der begge to indtil banken "banker" på..[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)