Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
militære hylstre til genladning - råd søges
#1
Hej alvidende:-)

Jeg vil skifte mine hylstre til min .223'er og har hevet prop og krudt af 100 stk. militærammo.

Jeg har læst, at de kan være tykkere i godset end "civile" hylstre. Derfor har jeg fyldt et militær og civil hylster til randen. Har pakket krudtet på samme måde. Resultatet er, at der kan være nøjagtig 27,8 grain n130 i hver.

Kan jeg så forudsætte at trykstigning vil være den samme i begge hylstre med samme ladning og projektil?

Det militære hylster hedder LISA RG 01

Er der nogen som kan sige lidt om kvalitet og fabrikant?

Mvh. Lars
Svar
#2
Det er ikke voodoo, men ganske almindelig fysisk virkelighed. Når du har både civile og militære hylstre til rådighed, så sæt projektiler i begge og mål den udvendige diameter af hylsterhalsen. Da projektilet er det samme, vil en evt. forskel i godstykkelse vise sig som forskel i udvendig diameter.

Forskel i hylstervolumen finder du nemmest ved at måle indhold af vand, ikke krudt.

Der skal nok være en smule forskel i trykudvikling og dermed træfpunkt, men hvis du bruger samme projektilvægt skulle du være good to go.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
stakkels dig !
når du skal til at genlade disse LISA hylstre vil du opdage at det er et helvede at skifte gænghætte [Sad!]
( har kasseret 300 stks, det er for træls)

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Ohhh.... Det lyder ikke for godt med gænghætter. Er de svære at støde ud eller isætte ny?
Svar
#5
STROM...hvis det fordi fænghætten er "krympet", så er det blot at reife lommen med samme værktøj som du bruger til hylsterhalsen...den fjerner hurtigt og effektivt de 3 små "grater" der generer din isætning af den nye fænghætte....

Hvis det er fordi hylstrene er med berdan hætter, er jeg enig - god fornøjelse [Big Grin]

J.
Svar
#6
Og jeg har selvfølgelig tjekket, at det IKKE berdanhætter........
Svar
#7
STROM...hvis det fordi fænghætten er "krympet", så er det blot at reife lommen med samme værktøj som du bruger til hylsterhalsen...den fjerner hurtigt og effektivt de 3 små "grater" der generer din isætning af den nye fænghætte....
@ Jamo
det er ikke helt nyt for mig [Wink] bortset fra at jeg som regel bruger Lee' s primer pocket swager combo til lommen. næe problemet er at den gamle hætte sidder fast som helv...

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
@STROM

Du må have for tynde arme......prøv at bruge benene - noget siger mig at de er stærkere end dine arme [}Smile]

Jeg har brugt masser af Lisa RG hylstre og IMI. Når man har rejfet gænghættelommen er der ingen problemer. Og så er de billige [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Max, pas nu godt på mine hylstre ![:p]

det er første gang, det minder mig om vold + at udstøderpinden kravler opad - laver en pose LISA til dig du kan få i Søgård

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Hej bruger selv militær hylster - de omtalte...
ingen problemer med det - for at skåne diesættet har jeg et simpelt værktøj fra Lee og en hammer,til at fjerne fænghætten med til Ca. 35 kr. ved Rex.
Lavet en Nylon klodse med et 5 mm hul igennem derefter boret op på den ene side så den passer til hylsteret ca. halvejs igennem og du har en perfekte fænghætte fjerner og der virker hver gang.
Fænghættelommen riefes blot evt. listes et 4,2 - 4,3 mm hss bor op i lommen med hånden for at fjerne evt. grater.

Mvh. Sniper2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)