Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
råd ønskes indskydning af zeiss compact point
#1
Jeg har købt ovenstående brugt[Wink] ved prikken er godt 3 moa formoder den dækker ca 10cm på 100 meter hvordan indskyder jeg den bedst regner med indskyde på 50 meter og hvordan grov indstiller jeg bedst inden selve indskydning.
Svar
#2
Grov indstilling inden skydning, er jo lige som en kikkert:
Kig igennem løbet, og sigt efter et fast punkt, og så klikke ind efter det.

Når jeg skyder mit holosight ind, som vist nok er 2 MOA, forsøger jeg at bruge en skive, hvor der er en ring jeg kan centrere dotten indeni.
Som for eksempel 10136, eller 10142 her:
www.targetz.com/targets10.htm [Smile]
Svar
#3
http://www.aimpoint.com/handling/zeroing-targets/

Jeg har brugt Aimpoints (MOA 2) egne skiver til indskydning på 50 meter, 2 skud. Dernæst har jeg kontrol skudt på 100 meter, ca 3-4 skud. Herefter har jeg afmonteret Micro'en og sat kikkerten på - kontrol skudt - bingo, derefter ladet hele riggen køle af, sat Micro'en på og kontrol skudt, bingo[Smile]. Derefter sat kikkerten på igen og kontrol skudt et par timer efter - bingo. Montagen er en rail, Micro'en med LRP Mount og kikkerten med Leupold QRW. Jeg ville nok vælge 4 MOA hvis jeg skulle gøre købet om, men det virker. Micro'en fylder intet og som erstatning for åbne sigtemidler er den bare perfekt.

Held og lykke med Zeiss'en, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#4
Tak for info indskydning gik ok fulgte jeres anvisninger synes det var lidt mærkeligt der var ingen klik som på kikkert indstilling så var sådan efter gehør men ok fik ikke testet gentagelses nøjagtighed ved af og på montage men vil gøre som Thorlak ,det lyder som en god kontrol. prøvede lidt skydning på løbende gris 50 meter men skal vist lige vænne mig lidt til at det er uden forstørrelse har før skudt med 3 til 8 gange alt efter afstand på hjortebanen og det hele virker lidt småt uden forstørrelse[Wink]e
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)