Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indstilling af S&B PMII Double Turn turret ?
#1
Hej Formænd

Der må være nogen her der ved hvordan man justerer/nulstiller tårnet på sådan én?

Vejledningen fra S&B er ikke særlig anvendelig. Det jeg har brug for at vide, er hvordan jeg drejer den indvendige del, så vinduerne viser sort, lige nu viser den at den kører på den gule skala + hvordan indstilles Zero-stop?

Der sidder en rund cylinder indvendigt med en slids i, der står at den skal roteres med lille skruetrækker eller lign for at nulstille. Men den sidder meget fast (tør ikke øve vold på den). Kan det virkelig være, det skal være så svært eller er der noget galt?

PS: kikkerten er helt ny.
Svar
#2
Hmm syntes da kun jeg plejer at pille ved de to små unbrako skruer når jeg nuller tårnet..

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Den er jeg med på, men det er justeringen af den øverste indvendige farveskala (GUL / SORT) der er problemet. Der viser vejledningen, at man skal tage tårnet af og bruge en lille skruetrækker til at dreje cylinderen tilbage..?
Svar
#4
Jeg prøver lige at kigge i weekenden.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Jeg prøver lige at kigge i weekenden.

Stort knald = stort smil :-D



Fik du tid til at se på kikkerten ?
Svar
#6
Ja, nu må I se at få det opklaret. Tag om nødvendigt rørtang og murerhammer til hjælp. Og husk at beskrive her i tråden hvad I fandt ud af, så jeg er fri for at begå de samme fejl [Big Grin].

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Har lige fået besked fra min kammerat som har PM2éren. Det var ganske enkelt at rotere den lille cylinder med slidsen i med spidsen af en kuglepen, så farveskalaen er tilbage til sort (basis indstilling).

Så problemet er løst [Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)