Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
I Fængsel for at have (U) lovlig riffel i bilen !
#1
http://jyllands-posten.dk/indland/krimi/...fel-i-bil/

Hold da lige kaje en straf ! Han skulle selvfølgelig have anmeldt våbentyveriet, men han ryger tre måneder i skyggen fordi en tyv stjal hans bil ! Grotesk og helt uantageligt. jeg håber han anker helt til højesteret, og at dommen bliver omstødt. Ellers skal jeg da revidere min opfattelse af, hvornår jeg må have min riffel i bilen.
Citat:quote:

Stk. 2. Skydevåben må kun i tilfælde af transport mellem opbevarings- og anvendelsessted og transport i forbindelse med køb, salg, reparation og andre lignende anerkendelsesværdige formål medbringes uden for det område, hvor de lovligt kan anvendes. Når skydevåben medbringes uden for det område, hvor de lovligt kan anvendes, skal skydevåbnene være indpakkede i lukket etui eller lignende. Skydevåben må ikke indeholde ammunition uden for disse områder.


Citat:quote:

§ 22. Bestemmelserne i § 21, stk. 2-4, finder ikke anvendelse på midlertidig opbevaring af skydevåben i forbindelse med jagt, skydekonkurrence eller andet anerkendelsesværdigt formål. Midlertidig opbevaring af skydevåben må kun finde sted fra dagen før til dagen efter formålet er opfyldt. Skydevåben skal være under konstant tilsyn eller skal opbevares forsvarligt i et sikkert, aflåset gemme eller fastlåst til mur eller lignende og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende. Ammunition til skydevåben skal opbevares for sig i et aflåset gemme.


M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Hvilken straf fik biltyven ?

Han bør dømmes for brugstyveri og ulovlig våbenbesiddelse. Det sidste kunne have en præventiv virkning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hvad f..... gør man i sådan en situation[?].
Han må jo heller ikke medbringe riflen i ekskærestens hjem, medmindre hun har et våbenskab kun indeholdende glatløbede våben eller våben han også har tilladelse til[}Smile].
Det fremgår jo ikke om han havde tid til at køre hjem først.
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#4
Ville have været i orden at slæbe våbnet med op i kærestens lejlighed for at undgå det lå og flød i bagagerummet ?

mvh
mvh
Svar
#5
Nå, der var mere i det. Det viser sig at manden ikke havde jagttegn eller våbentilladelse, de var tilbagekaldt. Så giver det lidt mere mening. Overskrift rettet.

http://www.domstol.dk/glostrup/nyheder/d...ition.aspx

Kunne man have forventet at JP/Ritzau havde fået den "detalje" med ? Åbenbart ikke.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Pyyyeh ha - jeg troede et kort øjeblik at alle vi våbenbesiddere forlods var idømt 3 måneder [8D]

mvh
mvh
Svar
#7
"Våbenbesiddere forlods var idømt tre måneder"

Hvilket de også burde være, hvis man er så dum at lade riffel og ammo. ligge i en bil natten over, og derefter ikke anmelde tyveriet af våben.......sådan en klaphat.
Svar
#8
Og historien bliver sgu da ikke bedre af at riflen ligger ladt!

Citat:quote:

Biltyven blev stoppet i bilen en uge efter, hvor politiet under ransagning af bilen fandt riflen liggende ladt i bagagerummet.


Havde han haft låsen i lommen var sagen nok endt anderledes.
Men han er en spade og jeg synes at han fortjener straffen.
For i lovens øje så er der jo tale om ulovlig våbenbesiddelse og det er en skærpende omstændighed at riflen ligger ladt i bilen.
Svar
#9
Citat:quote:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Biltyven blev stoppet i bilen en uge efter, hvor politiet under ransagning af bilen fandt riflen liggende ladt i bagagerummet.
--------------------------------------------------------------------------------



Det behøver jo ikke være våbnets oprindelige ejer der har ladt våbnet!!! det er noget af en forhastet konklusion...
Hvis biltyven har fundet våbnet, selv i adskildt tilstand, kan han jo have samlet og ladt våbnet..... specielt hvis den oprindelige ejer er klaphat nok til at efterlade både våben, ammo og bundstykke i bilen...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Det er nu også lidt lemfældig omgang med en riffel han ikke har tilladelse til

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#11
Det er Danmark...det burde fortalle alt.

For dem der ikke forstar dette ! Sa lange man har en lov, kultur og personer som f.eks her pa forum, der interesserer sig mere for regler samt vare efter hinanden, istedet for mere frihed under ansvar, vil intet andre pa sig.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#12
@GIJESS:

Måske du burde overveje tonefaldet lidt, inden du hænger VTF-medlemmerne ud med udtalelser som ovenstående.

ran (moderator)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Ran,
Ok, men vil du gerne forklarer hvor jeg tager fejl ?

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#14
Skik følge eller land fly!

Uanset hvor i Verden man befinder sig skal man have sine ting i orden og i dette tilfælde er de vist ret klart ikke:

Det er nu engang ikke tilladt at besidde (end sige køre rundt med) et våben og tilhørende ammunition som man ikke har tilladelse til.
Jagttegn og våbentilladelsen er tilbage kaldt af, for os, ukendte årsager. Våbenet skulle være afhændet så hurtigt som muligt (i forbindelse med et dødbo har man 4 uger).

Som forhenværende indehaver af våbentilladelse og jæger bør man vidt, at man ikke opbevarer et funktions dueligt våben og ammunition under de omstændigheder.
Hvorfor anmelder man ikke våbenet bortkommet eller stjålet sammen med bilen, det er vel et minimum.
Yderligere prøver man at drage en kammerat ind i sagen som delt ejer.

Dommen er efter min mening fuldt retfærdigt. Udmålingen kan vi takke vores politikerne for og dem har vi selv valgt. De 3 sidste punkter fortæller lidt om personen, som sådan. Jeg håber der går en rum tid før han får en våbentilladelse igen.

Den tid er forbi hvor alle havde en K98 fra krigen og en enkelt skuds 22, til at skyde sorte grise med, hængende i forstuen.

Have a nice day, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)