Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
grisejagt hos Rolin vol 2
#1
Sikken fantastisk forårsdag, der kulminerede med at jeg kunne nedlægge denne fine keiler på 87 kilo[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...3446b8.jpg [/IMG]
Grisen er skudt fra "Kludens tårn" og sædvanen tro på denne plads, var det en af de der magiske grise, der voksede i vildskab når man kom ud til dem. Umiddelbart efter skuddet kunne jeg fra tårnet konstatere, at det nu nok var den bette vi havde set på vildtkameraet fra dagen i forvejen, men til stor morskab for værten, kunne vi ved nærmere øjesyn konstatere, at det bestemt ikke var den bette gris.
Grisen har været set utallige gange over en strækning på fire kilometer, til stor gene for de lokale bønder.. Så dagens helt i skysovs må være klokkeren, ihvertfald når jeg selv skal sige det..... griner
[IMG] http://i546.photobucket.com/albums/hh434...5e2a38.jpg [/IMG]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#2
Sådan! Tillykke med svinet.

Take care and be lucky,
Torben
Svar
#3
Tillykke med svinet [Big Grin]

Jeg så den godt i påsken, men jeg tænkte jeg ville gemme den til den blev voksen [^] eller til en nyjæger kunne skyde den [Wink]

Hvor kom den fra ?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
haha Maxwell
Det er muligt du så den, men du blev så overvældet af dens overlegne størrelse at du ikke turde skyde den. :-) :-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#5
Den kom forøvrigt fra højre side.. Fra det som Rolin kalder deres lokum....

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#6
Den er sku fin. Tillykke[:p]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Hej Klokker
Tillykke med den flotte gris.

Hva' skø' du den mæ?
Svar
#8
Den fik en pillekur af mærket lapua mega cal 30-06
185grains kuren. Den slags der kun skal tildeles i en omgang..
Kuren er leveret af en blaser r93 professional

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#9
Med de bisser forstår jeg godt at du ikke valgte at give den som stikpilleSmile
Svar
#10
Også stort tillykke med æ voje herfra [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#11
Og sørme om han ikke har givet gris nr. 2 samme pillekur. Tillykke med dem.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
Tillykke med svinene Klokker [Smile]

Der er nu noget stort over at se en voksen mand tegne og fortælle med drenget glæde og let skælvende stemme....For kort efter efter hårdnakket at påstå på himmerlandsk "a va slæt aj nerwøs - det ær jo bar den bette gris" [Big Grin][Wink]

Ellers er der kun at sige: Tak for turen til både Klokker, Rolin og brormand [8D]

Fuck Noma og Kiin Kiin
Æd god mad og skyd svin
det hele hos Flemming Rolin
[Big Grin]

Zeb
Svar
#13
Citat:quote:

Fuck Noma og Kiin Kiin
Æd god mad og skyd svin
det hele hos Flemming Rolin
[Big Grin]

Zeb



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Takker.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#14
Tillykke med grisene [Smile]

Hvad var 2eren for en størrelse ?

Da jeg var ved Rolin i vinters , kunne jeg forstå at han ikke var så begejstret for Mega , da der flere gange har været lavet lidt rigeligt meget fars omkring ind og udskud , hvordan så det ud på dine ?

@ Max

Hvorfor lader du sådan en gris gå , var den for stor eller for lille , eller havde du bare fået en for lille "hammer " med [Big Grin]
Jeg sætter iøvrigt stor pris på at du lader sådan nogle gå til os nyjægere [Big Grin]

Mvh LWL
Svar
#15
Ja, jeg sad og sigtede på begge 2, men kom så til at tænke på at jeg ikke bryder mig om blod på fingrene og så lod jeg dem gå [:X]

Og Klokkeren mangler lidt kød til at lave pålæg af [Wink][Big Grin]

men tillykke med grisene [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Hej igen
Så blev det tid til den sidste opdatering fra det svenske. I skrivende stund sidder jeg hjemme i en varm stue sammen med hundene og fruen og tænker tilbage på en forrygende weekend.
Jeg har været hos Rolin før dog uden Diana tilsmilede mig. Det var på den tur hvor mcqolles riffel knækkede og Kluden skød et lillebitte svin på omkring 40 kilo, der på magisk vis voksede til en fuldfed keiler på 105 kilo.
oplevelserne var mange, hyggen var stor og denne tur levede op til disse kriterier i stor stil. Foruden dette kan man vist med rette sige at Diana denne gang var med mig.

Denne tur hos Rolin var sammen med Zeb. Den blev nøje planlagt på rigtig mandemaner. Dvs. vi fik styr på detaljerne dagen i forvejen. Rolin betalte mit svenske jagttegn for mig dagen forinden idet jeg ikke magtede at registrere mit visakort hos nets. Tolddokumentationen blev glemt grundet begyndende panik over mit manglende jagttegn, så tolddokumenteringen blev foretaget på en motorvejsbro på Fyn via min mobilforbindelse.. [:I][:I]

Vel ankommet hos Rolin blev vi bænket ude i haven i det mest vidunderlige solskin til spareribs for mænd, Læs mega spareribs.. Sikken start..
Efter den sædvanlige rundtur og overdragelse af gaver gik turen nu til foderpladserne. Det viste sig at der havde været en del aktivitet på pladserne og jeg fik lagt min klamme hånd på sorte tårn eller rettere "Kludens tårn".
Da vi så billederne fra vildtkameraet kunne vi konstatere, at der havde været to grise, ræv, grævling, råvildt og en elg på foderpladsen den foregående nat. Spørg om jeg var begejstret for at have sagt helle for den plads da vi var ude og køre..[Big Grin][Big Grin]

Vel ankommet i tårnet kunne jeg nu sidde og nyde synet af en buk, der lå små 80 meter ud og solede sig i den nedgående forårssol . Ikke nogen fantastisk stor buk, men alligevel et forrygende tidsfordriv.

Jeg skulle ikke vente længe inden der var larm i skoven. Op med riflen og kort tid efter dukkede et "lille" hoved frem i skovbrynet. Grisen gik frem og efter at have sikret et par gange vendte den siden til og jeg lod skuddet gå, hvorefter grisen forendte på stedet..

Jeg havde ikke feber op til skuddet, pulsen var høj, men ikke noget vildt, men jeg skal dælme love for der kom gang i pumpen umiddelbart efter skuddet... sikke oplevelse. Jeg har skudt gris før, men kun på drivjagt og har i denne forbindelse aldrig haft lejlighed til at betragte dyret i ro og mag.. det fik jeg rigtig lejlighed til denne gang.
Jeg fik ringet til Rolin og sendt smsér til hele verden, hvor jeg kunne prale med min bedrift.
Jeg har altid syntes det var lidt mærkeligt, at når jægerne i jagtfilmene har skudt så falder de om halsen på stalkeren og krammer ham til den store guldmedalje, men jeg må indrømme at Rolin sku lige fik en ordentlig krammer da han kom ud for at hente mig.. Det var altså en god dag....
Jeg troede det var den lille gris vi havde set på vildtkameraet, men da vi kom ud til grisen flækkede Rolin af grin da han konstaterede at jeg havde fået helt galt fat i hvor stor grisen var... Typisk. Jeg troede jeg havde skudt en bette fyr på 30-40 kilo, men det viste sig at der lå en keiler på 87 kilo... vildt så meget det snyder når grisen står der i skumringen
Hjem og brække dyret og klokken lidt i elleve sad vi i sofaen og drak en bajer. Jeg havde i spøg, tidligere på dagen sagt, at inden elleve ville jeg sidde i sofaen og drikke den første bajer sammen med Rolin for at fejre at jeg havde skudt gris..
Jeg havde sku ikke i min vildeste fantasi troet dette skulle komme til at holde stik.... [8D][8D][8D]

Dagen efter kunne vi flå dyret og se hvordan kuglen var gået i dyret. jeg havde sat den højt og langt fremme for at kompensere for vinklen, dette betød at dyret forendte i knaldet og forøvrigt var der minimal kødødelæggelse, så i dette tilfælde må man sige at den jævnt kedelige lapua mega gjorde sit arbejde til UG

En hyggelig varm forårsdag gik med småopgaver, hjælp med at slæbe hegnspæle til Johnnys (rolins bror) nye marker, indkøbstur, besøg på foderpladserne, altsammen krydret med rigeligt mandhørm, som altid når man er i selskab med Rolin [Big Grin][Big Grin]

Da aftensmaden var blevet fortæret(lækre grillstegte oksesteaks med bagte kartofler, hvisløgsflutes og Rolins hjemmelavede bernaise.. satme lækkert) kunne vi igen bevæge os i tårnene. Zeb havde desværre ikke haft heldet med sig aftenen forinden så han valgte selv imellem de tårne Rolin udpegede for os. Zeb annoncerede at han ville blive ude hele natten, hvilket i min verden er megacool. Jeg keder mig efter sådan ca. 8 sekunder så tanken om at sidde ude så længe var helt vild..
Vel ankommet til pladsen... vente, vente, vente............ INTET....
klokken 2200 skriver jeg til Zeb, at jeg giver det en time mere max da lyset er ret dårligt, som i intet..... Zeb holder fast i, at han bliver ude.. Jeg giver den den omtalte time og beslutter mig for at smutte hjem. Inden jeg går syntes jeg at kunne høre noget pusle, jeg er sikker på det er indbildning, men jeg prøver alligevel lige min medbragte lygte og til min fuldstændige overraskelse står der en gris på foderpladsen.....
Op og finde silhuetten, men er ikke hurtig nok...... Satan helvede og sku. Der er ikke grænser for hvilke eder og forbandelser jeg havde til rådighed over ikke at have været opmærksom nok...
Jeg skriver til Zeb og klager min nød hvortil han svarer at vi jo kan håbe den kommer hurtigt tilbage................. Yea right som om... tænkte jeg.. den kommer sku da aldrig tilbage.... to minutter senere kunne jeg så sætte den lysende prik på bladet og gris nummer to blev leveret.....
Sikken weekend...
Denne gang måtte jeg dog sidde ude helt til klokken 2300 inden jeg kunne afgive skud. Der havde jeg været på vej hjem i mindst en time... gad vide om jeg nogensinde lærer at sidde længe efter vildt.... [B)][B)]

Grisens størrelse???? Denne gang virkede min vurdering af grisens størrelse dog lidt bedre. Jeg annoncerede at jeg havde skudt en gris på knapt 50 kilo hvortil Zeb svarede nåååeh dvs. du skal ud og hente en på 100 kilo.... [Big Grin][Big Grin] Men denne gang fik jeg ret....

[Image: IMAG0260_zpsdfynrp7o.jpg]

Passer lige ind i volvoen

[Image: IMAG0262_zpskg0nlsmy.jpg]

Søndagen gik med at vi selvfølgelig fik flået grisen, og pakket grejerne inden vi kunne vende snuden hjemover,.
Jeg ser allerede nu frem til at gense casa del Rolin med Dannebrog på taget

[Image: IMAG0258_zpsfxhneb7i.jpg]

Tusind tak Rolin, Zeb og Jonny for en forrygende weekend med masser af hygge, mandehørm, lækker mad, fantastisk selskab og ikke mindst fantastiske jagtoplevelser.
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#17
Det ser ud til at i har haft en kanon tur. [Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#18
Skal lige sove 10 gange mere, så er det min tur. Glæder mig pænt meget.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#19
Tillykke med grisene Klokker. Fin skydning. Det går i blodet på én, ikke ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
Absolutely Lasse..
Det er et fantastisk stykke vildt at jage.... Desuden er det enormt hyggeligt at besøge Rolin... :-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)