Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svinepest i Danmark?
#1
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...272363.ece

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Hvis de får det under alle omstændigheder er der vel ingen argumenter for ikke at have en bestand af vildsvin i DK [}Smile]

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Jo, det er der nu alligevel. Hvis vi ikke har en bestand af vildsvin, kan Danmark testes fri for svinepest og genoptage eksporten efter et evt. udbrud i løbet af få uger. Har vi en bestand af vildsvin vil der gå flere måneder før vi kan erklæres fri og genoptage eksporten. Det er forskellen på uger og måneder der kommer til at koste kassen.

Hvis jeg var landmand ville jeg bekæmpe vildsvin med alle midler. Men det er jeg ikke, så helt privat i mit stille sind håber jeg at vildsvinene vil trives og få fremgang og lykke i Danmark. Jeg synes det vil blive en stor berigelse for naturoplevelsen at vide, at man kan træffe vildsvin i skoven.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Er H eller ikke landmand, men hvis vi skal se vildsvin kontra landbrugseksporten er det no go i et samfundsperspektiv. Vi er så mange, der lever af at klippe hinanden(jeg selv incl), så ethvert eksportfremmende initiativ bør fremmes.

Vi har som jægere heller ikke så langt til nabolande, hvis vi ønsker at dyrke jagt på vildsvin.
De er selvfølgelig faunaberigende; men eftersom det er natdyr, vil de flestes møde med vildsvin nok være i trafikken......
Svar
#5
Fakta om svinepest

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)