Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nogen der har erfaring med .17 Hornet?
#1
Med tanke på at 17 HMR koster over 3kr/stk så vil det være nærliggende at rykke en klasse på og så selv lade, men er der nogen der har faktisk erfaring med patronen 17 Hornady Hornet?
Svar
#2
Niks, men kan da anbefale at tage et helt skridt i stedet for et halvt...

Døm selv...

http://www.youtube.com/watch?v=jeHw36T_Ipc

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Den virker fint nok[Big Grin]ser det ud til

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#4
Jeg har en .17 Mach 4 ...

Den er bygget på en Brno CZ lås (oprindeligt .222R ) og med en tyk pibe fra hr. Hatting ... måske lidt for tyk....

Desværre har jeg ikke en masse erfaring med den, men den skyder præcist og hylstre kan købes som .17 Remington Fireball, de passer reel lige i, og bliver fireformet på plads første gang man skyder dem af.

Hastigheder med en 25 grains kugle ligger lige over 4000 fps. så de giver kontant afregning på småvildtet [Wink]

Rekyl er stort set ikke eksisterende... og lyden er meget mild, selv uden dæmper, jeg glæder mig til at få en dæmper på den...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Tja og nu da kaliber 17 er udgået fra Remington og andre så var det ikke særlig nemt at opdrive en riffel i Danmark. Men det lykkedes mig at finde en fabriksny Tikka 595 i 17 Remington. Selvfølgelig har de finner drukket tæt af kølervæsken og lavet stigningen 1:10" hvor alle andre i verden laver den 1:9". Det betyder at jeg ikke kan bruge de tungeste kugler men nogle 25gr er max. ellers står den på 20 grains.
Til den 1 kommer der kikkert på bæstet så får vi se hvordan det kommer til at gå.

17 Remington er vist den mest overbore kaliber jeg er stødt på overhovedet!
23 grains krudt til en 20 grains kugle.

Jeg ser også en potte i riflens nærmeste fremtid ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)