Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ser man det...
#1
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Ne....htm?fag=A

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Ja så er der jo ikke meget ide i den ballade der er omkring os landmænd.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
[Big Grin] Nej spild af kræfter..

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#4
Til gengæld har reduktionen af udledt overskud af næringsstoffer skaffet os af med "iltdøde" fjorde og eksplosioner af giftige alger, samt givet os nordeuropas reneste indre farvande hvor man nu om dage kan SE bunden .... og stort set bade overalt, hvor man gider..

Så op i rumpetten med de færre "trandunke" [Big Grin][^]
Selvom havjagt ER fedt....[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg vil nu også mene at det er godt nok med færre "unaturlige" næringstoffer i vores søer, vandløb, fjorde og have. Måske har edderfugle bestanden været unaturlig stor i alle de år der "bare" er hældt gylle ud efter forgodtbefindende?
Svar
#6
Nu fik vi lavet vandprøver på alle vores dræn.... Og de viste at det faktisk var renere end det vand man kan købe på flaske. Vi er ikke økologer eller noget, og vi sparer hellerikke på gyllen. Kvælstof er sådan et "fy ord". Alm mennesker tror det er gift. Men det er jo rent faktisk en af naturens vigtigste byggesten.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#7
Ja West, i moderate mængder er det fint, men ophobning er ikke sundt for den natur man er interesseret i at bevare!

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#8
@ West (og andre landbrugere)

Problemet ligger(Lå ? ) i den intensive udnyttelse af landbrugsarealerne, samt en manglende forståelse hos landbruget af at et overskud af næringsstoffer, f.eks. kvælstoffer fra gyllen (og fosfater fra kunstgødning) udvaskes fra overfladejorden og havner i vandløb og i de kystnære farvande, hvor de virker som "overfodring" af planteplankton og dermed belaster vandmiljøet.

Stofferne i sig selv er ikke "giftige" eller skadelige, men vores vandmiljø kan kun tåle ret små mængder, på niveau med det der oprindeligt var til stede naturligt.

De mere end 13 millioner svin som produceres/ findes i Dk årligt, belaster miljøet på linje med at vi havde 3 cange så mange mennesker i landet som vi faktisk har.... Der er ikke tale om "Meninger" eller "Holdninger" eller "grønne teorier" Det er et simpelt FAKTUM! Sådan ER det bare, og hvis ikke lovgivning og fornuft holdt bare en smule styr på det, er det ikke godt at vide hvor vi var henne i dag...

Jeg læser ofte brudstykker af "landbrugsavisen" hos min nabo, svinefarmeren... jeg behøver vel ikke nævne ordet "kildekritik" i den sammenhæng .. [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by dravis

@ West (og andre landbrugere)

Problemet ligger(Lå ? ) i den intensive udnyttelse af landbrugsarealerne, samt en manglende forståelse hos landbruget af at et overskud af næringsstoffer, f.eks. kvælstoffer fra gyllen (og fosfater fra kunstgødning) udvaskes fra overfladejorden og havner i vandløb og i de kystnære farvande, hvor de virker som "overfodring" af planteplankton og dermed belaster vandmiljøet.

Stofferne i sig selv er ikke "giftige" eller skadelige, men vores vandmiljø kan kun tåle ret små mængder, på niveau med det der oprindeligt var til stede naturligt.

De mere end 13 millioner svin som produceres/ findes i Dk årligt, belaster miljøet på linje med at vi havde 3 cange så mange mennesker i landet som vi faktisk har.... Der er ikke tale om "Meninger" eller "Holdninger" eller "grønne teorier" Det er et simpelt FAKTUM! Sådan ER det bare, og hvis ikke lovgivning og fornuft holdt bare en smule styr på det, er det ikke godt at vide hvor vi var henne i dag...

Jeg læser ofte brudstykker af "landbrugsavisen" hos min nabo, svinefarmeren... jeg behøver vel ikke nævne ordet "kildekritik" i den sammenhæng .. [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Vil gerne lige rette i dine oplysninger, der bliver produceret ca. 30 millioner svin om året i Danmark.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
@Rolin ..

I stand corrected, men mener at have læst at der på et givet tidspunkt i gennemsnit "lever" omkring 13 millioner svin i DK ..

Jeg læste et andet sted at "belastningen" faktisk svarer til Englands befolkning (omkring 55 millioner) ..

Men: Grisen er vores Ven! Vi Elsker Bacon!!!

Bacon er verdens bedste krydderi efter min ringe mening!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Grise i tal og år 2012:

Danmarks stående svinebestand i januar 2014: 12.402.000 stk.

Men 29.130.713 stk. svin blev modtaget i 2012 til slagtning eller eksport. De 9.694.758 stk. gik levende til eksport.

Den gennemsnitlige afregning pris, som bonden fik fra slagteriet i 2012: 11,23 kr./kg. Fru. jensen kan købe spareribs på tilbud i Føtex for 40.00 kr/kg, som det billigste.

Afregningsprisen er for øvrigt steget med 28% siden 2009 til 2012 og 12% fra året før. Jeg så vidt jeg husker fik jeg ikke 12% i lønforhøjelse i 2012.

Det skal lige opvejes mod en eksport af 1.929.813 tons til en værdi af 32.277.508.000 kr. Det giver en gennemsnits pris på 16,73 kr./kg - eller sagt med andre ord 5,50 kr./kg til forarbejdning og fortjeneste.

Kilde: http://www.lf.dk/Tal_og_Analyser/Aarstat..._2012.aspx

Desværre er der et medicin forbrug for at lave de 29.1 million grise til slagtning og eksport.
http://www.danmap.org/Downloads/~/media/..._2010.ashx
I kan selv læse jer en hængerøv til på ovenstående.

Have fun, mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by dravis
Grisen er vores Ven! Vi Elsker Bacon!!!

Bacon er verdens bedste krydderi efter min ringe mening!!!



Ikke bare dét.... bacon burde fylde flere niveauer i madpyramiden.

Desuden indgår det i min "Madlavningens ABC" :

- Alt bliver bedre med Alkohol. En øl i maden fremhæver utrolig meget smag.

- Alt bliver bedre med Bacon. Uden undtagelse.!

- Hvis du fuck'er det up, så kan det reddes med Chili. Det drejer sig bare om styrken og mængden.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)