Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
øjenafstand
#1
Har lidt kig på en vortex 4-12x44 kikkert til 222rem
Øjenafstanden er 9,9-11,2 cm.
Er det ikk rigelig langt, eller er det ok?[:I]
Kbn
Svar
#2
Det er ikke noget problem. Jo kortere, jo større risiko for at blive medlem af Halvmånearret [:I][Wink]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Jeg tror nu ikke, der er mange, der kan kalde sig medlem af den klub på baggrund af et skud fra en 222'er!

kbn - jeg læser dit spørgsmål som om du spørger til, hvad ulemperne er ved lang øjenafstand er?

Jeg tror, at det er lettere for kikkertproducenten at skabe et rimeligt synsfelt jo kortere øjenafstanden er.
Og dermed kan man vel sige, at jo mere rekylsvag riffel man skyder med, jo kortere øjenafstand bør man vælge kikkert efter - når alt andet er lige.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jeg tror nu ikke, der er mange, der kan kalde sig medlem af den klub på baggrund af et skud fra en 222'er!

kbn - jeg læser dit spørgsmål som om du spørger til, hvad ulemperne er ved lang øjenafstand er?

Jeg tror, at det er lettere for kikkertproducenten at skabe et rimeligt synsfelt jo kortere øjenafstanden er.
Og dermed kan man vel sige, at jo mere rekylsvag riffel man skyder med, jo kortere øjenafstand bør man vælge kikkert efter - når alt andet er lige.



Da jeg var på Grønland for nogle år siden så jeg en ældre herre melde sig ind vha. Af en 222 så det kan lade sig gøre...

Mvh
Anders
Svar
#5
ok, men det er åbenbart ikke noget problem med den lidt længere afstand.
takker[Smile]
kbn
Svar
#6
Du rykker den gradvist tilbage i step på 5mm.
Når det så gør "nas" så rykker du den 5mm frem igen[Big Grin][Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)