Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaliberskifte
#1
Jeg har bestilt en Blaser R8 Monza med 2 piber. En 6,5x55 og en 9,3x62.

Hvad gør i andre Blaser ejer mht kikkerten når i skifter kaliber. Nøjes i med en kikkert som i så "klikker" hver gang i skifter løb. Eller har i en kikkert pr. løb. Eller findes der en smarter metode?
Svar
#2
Jeg har en kikkert til hvert løb.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
I en anden nylig tråd herinde har problematikken netop været diskuteret. Det kan være at montagen ikke passer direkte på to forskellige piber.

Hvis du er heldig (eller valgt piberne efter det) så kan man bruge samme montage (og kikkert) på forskellige piber. Jeg har tidligere gjort som du spørger til, der noterede jeg mig træfpunktsændringen og klikkede kikkerten når jeg skiftede - det passede hver gang.

I dag har jeg istedet to kikkerter til sammen pibe, de er så hver især indskudt med forskellig ammunition. En til træning/feltskydning og den mindre kikkert er indskudt med jagtammunition.

Men jeg har kun positivt at indvende omkring Blasers montagesystem, det virker upåklageligt (ligesom mange andre).

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)