Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sonic 55?
#1
På GT's hjemmeside er der nævnt en Sonic 55, men jeg kan ikke rigtig finde nogle data og priser på den nogen steder.
Er den strøget af sortiment eller bare i restordre?

Kunne godt finde på at handle en til Sverige, specielt med tanke på, at prisen bliver skruet pænt i vejret hvis svensken selv skal importere og sælge den.
En Sonic 45 koster til eksempel 2400 sek og så tager de 1200 for at lave riller i piben

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Men Prezzy der er jo gevind på din nye riffel, du skal bare have en lydpotte der har samme stigning.
Jeg tror jeg køber min hos den lokale våbenpusher i Sverige, så kører jeg til Danmark og får gevind på alle 3 løb, så er det bare at vente 15-25 uger inden tilladelsen måske kommer i hus.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Jeg tænker, at når man alligevel skal vente 3/4 lysår, så er den uge det tager at få exporttilladelse i DK ikke noget problem.
Og så piner det mig at skulle betale så meget mere når GT holder hus ca 10 km fra min mor.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#4
Jeg har sögt de svenske myndigheder om import ap Sonic dämper men det tar tid, meget tid...

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#5
Jeg snakkede med Jakt & Skytte i Staffanstorp, og han tilbød i sin tid at tage min nye kanon til Sverige som forhandler. Så skulle jeg slippe for papirnusseriet og kunne gå direkte til en licensansøgnig.
Kunne være fedt hvis han ville gøre det samme med en lydpotte, men da han sælger nogle af konkurrenterne er det nok ikke aktuelt.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#6
Hej Prezzy
Lidt nørdeviden [Big Grin]

300.000.000 m/s = lysets hastighed

Det betyder at 3/4 lysår =
300.000.000 x 3600 sek/min x 60 min/time x 24 timer/døgn x 273 dage/0.75 år = 425.000.000.000.000 Km

Kører du så på en standard dansk motorvej (uden kø) m. 110 km/h ville 3/4 lysår tage dig ca:
3.859.000.000.000 timer

DAMN, det er længe at vente på en tilladelse!!! [Big Grin]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#7
Koster 1800 incl. gevind - det er bare at få den bestilt - den er lidt længere og noget tungere end 45 (og mærkeligt nok tykkere [Wink])

AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by fasan

Hej Prezzy
Lidt nørdeviden [Big Grin]

300.000.000 m/s = lysets hastighed

Det betyder at 3/4 lysår =
300.000.000 x 3600 sek/min x 60 min/time x 24 timer/døgn x 273 dage/0.75 år = 425.000.000.000.000 Km

Kører du så på en standard dansk motorvej (uden kø) m. 110 km/h ville 3/4 lysår tage dig ca:
3.859.000.000.000 timer

DAMN, det er længe at vente på en tilladelse!!! [Big Grin]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Og lidt nørdeviden til dem der vil være med hvor det sker, og kende til alle de små finurligheder: så er der 60 sek/min [B)]

Mvh. Loft
Svar
#9
En faktor 60 ændrer jo en farlig masse mht ventetid, bare spørg Rolin om hans projekt ultralet bjerggedskanon.
Kunne godt være at jeg bare skulle starte en import op. Så er den vel klar nogenlunde samtidig som mit våbenpas, det vil sige en gang i efteråret 2022.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

En faktor 60 ændrer jo en farlig masse mht ventetid, bare spørg Rolin om hans projekt ultralet bjerggedskanon.
Kunne godt være at jeg bare skulle starte en import op. Så er den vel klar nogenlunde samtidig som mit våbenpas, det vil sige en gang i efteråret 2022.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog


Jep 2022[xx(], så når jeg måske at have trænet lidt mere, så jeg er fit for fight[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#11
Jeg ruller en lerhønekaster op til dig, så skal vi nok få brændt noget krudt af. Selv med manuel kast var det skide sjovt.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)