Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Savage 99
#1
Har (impuls)købt en Savage 99 i kal. .308 - som gerne skulle lande i næste uge. Det der triggede mig var rullemagasinet, hvilket gør at det er muligt at bruge pointede kugler i en leveraction. Riflen er efter, hvad jeg kan finde ud af en af senere modeller, den med pistolgreb og forgyldt aftrækker, hvilket skulle indikere t det er en af de senere producerede.

Er der nogle her på VTF der har erfaring med denne riffel??

Mvh.
Søren
Svar
#2
Har en magen til, men har ikke brugt den ret meget, da den i sin tid blev indkøbt til trykjagt. Har skudt et rådyr og en dåhjort med den. På min er det vigtigt at trykke patronerne godt i bund i rullemagasinet, da de ellers kan sætte sig fast under ladningen. Ligeledes skal frem og tilbagebevægelsen under repetering være hurtig, ellers kan patronerne sætte sig fast.
Men ellers behagelig at skyde med selvom kolbehalsen er lidt tyk.

****************************************
Mvh. Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#3
Jeg arvede en 99 for en del år siden, den var i 243, men piben var færdig. Jeg fik den ompibet til 358 win, men da der var allu baser og jeg ikke kunne få stål baser valgte jeg en stålskinne fra Ken Ferrell.

http://www.kenfarrell.com/SAV-99-E-1-0.html

toppet med en Trijicon 2,5-10x56 har jeg nu en fin grisekanon.

Min er fra 56/57 med sikring på kolbehalsen og jeg er meget tilfreds med den, selv om jeg mest er til ældre Sakoér.

Hilsen JensCl
Svar
#4
Hej,

Så er skydejernet landet.....[Smile]

Pæn og velholdt, dog tror jeg at den måske på et tidspunkt har fået en anden pibe og udtrækkerkloen har også fået "mere plads". Sikringen er placeret på kolbehalsen og efter hvad Jeg har kunne finde ud af, er den produceret efter 1951. Den har fået monteret en lille lånt 4x32 på toppen og er blevet renset.
Nu skal der lades en stak .308´ere med en 150 grs. kugle, da div. amerikanske fora´er skriver, at denne kugle er den optimale vægt i denne riffel.

Opfølgning kommer efter test i grusgraven.

Mvh.
Søren
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by SA
...en stak .308´ere med en 150 grs. kugle, da div. amerikanske fora´er skriver, at denne kugle er den optimale vægt i denne riffel.


Forudsat at den stadig har den oprindelige stigning i løbet efter ompibningen. [Wink]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Bum Bummelum........., hermed taget til efterretning....[Wink]
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Citat:quote:

Originally posted by SA
...en stak .308´ere med en 150 grs. kugle, da div. amerikanske fora´er skriver, at denne kugle er den optimale vægt i denne riffel.


Forudsat at den stadig har den oprindelige stigning i løbet efter ompibningen. [Wink]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)