Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råbuk 2014 billedtråd
#21
Aha, har du fået lavet lektier???

Jeg kan se at Viper Flex også kan bruges til siddende skydning for folk der ikke lider af fremskreden dværgvækst[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#22
Så blev det min tur til at være heldig

[Image: hajstrupbukken2014_zpsc359bdb5.jpg]

som det nok kan ses var feberen temmelig alvorlig [Big Grin]

S&L Vic. 6,5x55 med Sonic 45 og Hornady RN 160grains

Mvh LWL
Svar
#23
På opfordring af CP følger nu historien om min anden gamle retur buk skudt i dk. Vel og mærke i træk

Har et skønt lille stykke jagt kun et sten kast fra gudenåens udspring. Det hele startede ca en uge før bukke jagten hvor jeg for Gud ved hvilken gang kørte forbi stykket uden at se vildt. Stykket er en stører mark op mod en lilleasfaldt vej. Og et langt stykke skov og på undersiden igen mark og mose.
Jeg besluttede mig for at køre ned til den nederste mark og se om der var vildt. Og det var der. Ca hver 5 min den næste halve time kom der dyr ud . Og til sidst ud af toppen af skoven kom den gamle . Afstanden var stor så den store teleskop kikkert blev fundet. Og hvilken buk. En gammel buk med rosenkranse som bunden af en øl dåse. To lange tynde stænger. Tydeligt en gammel retur buk altså morder. Tog afsked med ham og sagde på gensyn den 16 maj.

Den 16 om morgen sad jeg i tårnet. Havde ikke sidet længe inden en høj buk kom løbende mod mig. En høj buk men kunne kun se ham for fra . Det måtte være ham. Riflen op og gøre sig klar. Men så kom trivlen. Er det ham. Er det overhoved en gammel buk?
Trivlen kom ham naturligvis til gode og ventede til jeg havde set ham ordenligt. Men hvad var nu det der var tydeligt ingen for sprosser men lange bag sprosser og en tynd hals . En ca 2 år buk.
Var det ham jeg havde set tidliger? Havde jeg taget fejl.
Lidt undrende over jeg kunne tage fejl drog jeg hjem. Og var så ham også dagen efter med samme konklusion . Søndag ville jeg nu lige prøve en gang til. Naboen rarpoterede om flere gode bukke i området.

Satte mig i tårnet i et lille skovshoved . Og denne aften var der aktivitet. Dyrene kom ud af skoven og ud af kornet. Kornet er vinter rug og så højt at man slet ikke kan se dyrene i det. Så der er kun skovs kanten at skyde på .
Inden længe gik 3 råer og 3 kronvildt og græssede i kornet og skovs kanten . Hvilken dejlig aften sad jeg at tænkte. Da høre jeg pludselig turmult inde i skovens fjerneste hjørne. Op med hånd kikkerten og ud af skoven og ud i kornet kommer en lille buk styrtende. Kan kun se kornet bevæge sig hvor han løber. Men pludselig går det op for mig der er noget efter ham. Da han krydser en lidt dårlig plet i kornet kan jeg se han har en høj buk lige i røven af sig.

Kunne dette være den gamle?? Hvis de løber tilbage hvor de kom fra ville chancen blive kort og skydet langt 200 m . Ud med den tunge 13 g rws keglspits. Og i med en 8,7 g rws evolution green. Den passer på de 200 m
Ganske rigtig kom de styrtende tilbage . Og lige da den bagerste buk når skovskanten . Prøver jeg at sige som et dyr der "smæller" dette får bukken til at stoppe. Et hurtigt kig afsløre hurtigt at dette er en gammel buk. Og jeg slipper kuglen . Afstanden er precis 200 m og bukken hopper højt og løber mod skoven .

Tænder nu en smøg og drikker resten sf min medbragte cola.
Og går mod skudsstedet. Efter 20 min søgen finder jeg ikke blod. Og ringer efter en schweisshund . Mens jeg snakker med hunden får jeg øje på en stor blod plamage. Da der vil gå flere timer inden han kan være der . Køre jeg hjem og henter min kammerat og hans ruhår. Hunden sætter snuden i jorden og efter små 100 m i det tætte krat ligger bukken forendt for en perfekt kugle. Blaseren havde leveret igen.
Og hvilken buk. En ca 7 år gammel morder på min 23 cm.

Billeder kommer senere men til da
https://m.facebook.com/story.php?story_f...=597529259

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#24
Tillykke med ham. Det er jo næsten en dansk oryx!
Svar
#25
hvaee, GT, hvor har du skudt den ? Du plejer da kun at lægge headshot billeder op ;-)

ps. det var IKKE en opfordring

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#26
Den er fæl, men GT er ude af skabet som "The Bone Collector"[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Have a nice day[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#27
Der bor osse en bonecollector i Sverige - men han gør grimme ting ved de "bones" han samler ind [8D]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#28
http://s220.photobucket.com/user/mads-mi...a.mp4.html
Svar
#29
Jeg skød denne Gaffelbuk i morges.[Big Grin]

Den korte version.
Ca. en time efter solopgang trådte han ud fra skoven. Han gik ned med en høj bladkugle.

[Image: 31maj3_zpsbfa9e8d6.jpg]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#30
tillykke Swift - den ser sku tung ud!
Svar
#31
Tak skal du ha’ Poulsen.

Han var, sku’ tung.[Smile]
Jeg måtte skifte skulder et par gange da jeg bar ham hjem.[Wink]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#32
Tillykke Swift,den slags er der langt imellem.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#33
Hej Swift
Tillykke det er en rigtig dejlig buk.[:p]
Har du en ide om evt. alder, jeg synes den har et lidt ældre udtryk i hovedet[?]

Mvh
Korthår[Smile]
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Hej Swift
Tillykke det er en rigtig dejlig buk.[:p]
Har du en ide om evt. alder, jeg synes den har et lidt ældre udtryk i hovedet[?]

Mvh
Korthår[Smile]


Utvivlsomt en ældre buk som er på retur.

Jeg har ingen forhåndskendskab til bukken, men ud fra dens statur - tandsliddet – tykkelsen af rosenstokkene – de manglende bagsprosser – og sammenvoksede rosenkranse, vil jeg vurdere bukkens alder til imellem fem og syv år.

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#35
Skød ham her Fredag d 30-5.kl 6.25

[Image: DSC03279.jpg][/URL]

[Image: DSC03278.jpg][/URL]

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#36
tillykke, goe herre,
du holder stadig standarden[^]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by STROM

tillykke, goe herre,
du holder stadig standarden[^]

mvh
Strom, naturgænger



1000 tak.
Tja. Når man får lidt grå hår ved tindingerne drejer det sig mere om kvalitet end kvantitet.

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#38
Hold dog kæft den er smuk........[:0]
Svar
#39
I det travleste forår jeg kan mindes, fik jeg endelig tid på FARS dag ...

Historien kommer senere.

[Image: image-3.jpg]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#40
hvordan fik du buen stablet op på Viper'n [Big Grin]
flot buebuk ! tillykke!

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)