Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L 97 Classic vs. Sako Forester l579 ?
#1
Hej

Jeg har fået tilbudt en S&L 97 Classic i 243 win (ikke DL, så ikke pibeskift) til 5500,- incl. S&L montage 30 mm. Ud fra de billeder (befinder sig i den anden ende af landet) jeg har set er der tale om en "næsten" som ny riffel, og den skulle kun have afgivet 20 skud. Er prisen er fair, evt. sammenlignet med andre S&L af nyere dato? bør jeg i stedet gå efter en endnu nyere model? hvad er der at sige godt/dårligt om S&L 97 Classic ?

Jeg er fristet af riflen, da S&L jo har et godt navn, men kender ikke modellen 97 Classic så godt (Hunters House har oprindeligt solgt modellen til 7995,-). Riflen kommer evt. til at få en plads ved siden af/udskifte min nuværende velfungerende Sako Forester l579 i samme kaliber , men er lidt i tvivl om S&L 97 Classic modellen er skridt fremad i forhold til den nuværende Sako. Så vil meget gerne have nogle inputs til hvordan i ser på sammenligningen/erfaringer med de 2 riffel modeller?

På forhånd tak

vh

Bygork

Elgen
Elgen
Svar
#2
Why fix it, if it's not broken?
Hvis Sakoen skyder godt, ville jeg ikke bytte. Hvis Sakoen er slidt, ville jeg overveje at skifte piben.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Hej igen

Ja, det er jo nok mest at S&L går for at være godt og at jeg har synes godt om de rifler fra S&L jeg har set (kender som sagt ikke S&L 97 Classic). Reelt er der jo nok mere Nice to have end Need to have ;-)

Elgen
Elgen
Svar
#4
Der findes ingen S&L 97 Classic
Der findes
M97STD
M97DL
Classic
Classic DL


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#5
Hej N A

Det er hvad jeg har fået at vide af sælger den hedder. Har som sagt ikke set den andet end på nogle billeder.

Jeg forestiller mig at det på være den model Hunters House på deres hjemmeside kalder:

M.97 Classic, ej udskiftelig pibe til 7995,-

http://www.huntershouse.dk/kat638-Schultz-Larsen/

Er det den du kalder M97STD ?

Elgen
Elgen
Svar
#6
Nej, det har intet med en model 97 at gøre. Den riffel er helt sikkert en fin lille Schultz & Larsen Classic. Mit gæt er at det er den version hvor skæftet er "nyclassisk" dvs. ikke MtCarlo.
Prisen lyder meget god, og låsen går som "Hans i Grete" Det er svært at finde en riffel hvor du får mere for pengene end i den handel du har på beddingen.

Hvad så ellers "den lille Ole i hundehuset" så ellers skriver, på sin hjemmeside, af tant og fjas, det gælder ikke helt [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#7
97STD har sikringen siddende på bundstykket...det har Classic ikke - så vidt jeg husker. Havde engang en 97STD - nøj for en låsegang og finnish! Lækker riffel!!!!

J.
Svar
#8
I mine øjne er det et tilbageskridt at købe en S & L når du nu har en velfungerende Sako. Har selv haft en S & L og det gør jeg ikke igen. Men Sako'er kan man aldrig få for mange af.
243 win er jo kendt for at kan være svær at få til at skyde rigtigt godt, så hvis du bestemmer dig for den S & L så vent med at sælge din Sako indtil du har fundet ud af om den skyder godt. (Og behold så den Sako alligevel, du fortryder helt sikkert [Big Grin])

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)