Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lampe monteret på kikkert.
#1
Jeg overvejer en lydpotte til min kartoffelkaster, men det kaster et lille problem af sig.
Jeg plejer at montere min eftersøgslygte på piben, men lydpotten kommer nok til at blokere for ret meget lys. Derfor leder jeg efter en montage til at sætte på kikkerten.
Jeg har en kikkert med 30mm rør og bruger en Nextorch T6L.

Nogle gode forslag til en montage hvor lampen nemt kan klikkes på kikkerten?

Mvh

Morten

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Jeg overvejer en lydpotte til min kartoffelkaster, men det kaster et lille problem af sig.
Jeg plejer at montere min eftersøgslygte på piben, men lydpotten kommer nok til at blokere for ret meget lys. Derfor leder jeg efter en montage til at sætte på kikkerten.
Jeg har en kikkert med 30mm rør og bruger en Nextorch T6L.

Nogle gode forslag til en montage hvor lampen nemt kan klikkes på kikkerten?

Mvh

Morten

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



Afhængigt af riflen og hvad du er villig til at gøre ved den.

Jeg har fjernet forreste rembøjle og monteret en lille picantinny rail i stedet.

Så kan jeg tage bipods af og på rimeligt hurtigt og lygte på ved behov. Har endnu ikke haft behov for lygte og bipods på samme tid.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
http://www.racerback.se/eftersoklampor/l...-30mm1tum/

Prøv sådan én, måske ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Der findes en fortræffelig montage bestående af en gummiklods og to velcrobånd, et om lygten og et om piben, kikkerten eller hvad man nu vil montere den på. To stk af dem og lygten sidder urokkeligt og uden at ridse noget. De koster 69 kr/stk og fås i Danmark hos Andersen Jagtgrej.

9,3*57
9,3*57
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

http://www.racerback.se/eftersoklampor/l...-30mm1tum/

Prøv sådan én, måske ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...



Denne løsning er at foretrække, se det hos en del af dem der kommer hos mig på jagt, perfekt løsning til montage af "eftersøgslampe"

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Og så den her til at holde lampen?

http://www.racerback.se/optik-tillbehor/...erfaste-1/

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#7
Er det ikke nemmere at ramme rigtigt - Anders viste dig jo hvordan det skal gøres...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Er det ikke nemmere at ramme rigtigt - Anders viste dig jo hvordan det skal gøres...

Mvh.

Yeti


Hvordan gik det med bilen, [^]har du fået monteret et spil på den, ellers er her er et godt link.[Big Grin]

http://www.nordkystens4x4.dk/shop/hilux-815s.html

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Nu plejer jeg at ramme rigtigt, det kræver dog lige at der kikker gris forbi.
Men der er jo ingen grund til at gå ned på grund af udstyr, og man kunne jo også smide et kamera på den montage.
Skal vi ikke snart rulle nogle salamier?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Nu plejer jeg at ramme rigtigt, det kræver dog lige at der kikker gris forbi.
Men der er jo ingen grund til at gå ned på grund af udstyr, og man kunne jo også smide et kamera på den montage.
Skal vi ikke snart rulle nogle salamier?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#11
@Prezzy dobbeltpostning [:o)]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#12
@Prezzy dobbeltpostning [:o)]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#13
Det må da rykke godt i kikkertmontagen, hvis man skyder med en tung lygte monteret over kikkerten. Kunne man forestille sig at indskydningen ikke passede bagefter?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#14
Nej, det sker der ikke noget ved. I dag er de fleste kikkerter lavet i aluminium, men før hvor stålrørskikkerter på op til 1 kg var monteret i en EAW der jo som bekendt kun optager rekylen i den forreste montage, kunne de osse godt holde indskydningen.

Alu kikkert og alu lygte kommer tilsammen ikke til at veje mere end en gammel stål kikkert

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#15
Jeg bruger en 30mm enkelt montage med en weaver/picatinny rail på hovedet. Dertil er fundet en montage klar til weaver/picatinny rail, hvor der er plads til min lygte (P7.2).
Det fingerer rigtig fint. Nogle mener det bliver et højhus af dem anden verden - men det virker helt efter hensigten.
Oveni i hatten kan jeg tage lygtemontagen af og smide en Contour montage på og så er der plads til mit Contour ROAM2 [Smile]
[Image: A61C29F7-8923-4706-9668-B3024B621961_zpsafachd9r.jpg]

[Image: 4CC542A8-96A1-4101-AB93-1E595DD0FD74_zpstnjjyi7z.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#16
Montagen jeg henviser til, kan også bruges til et holosigte ...

Så er man da garderet

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#17
Den Claxel henviser til er den jeg har på min kikkert.
Dog kan man finde et sted de har den hjemme, samt er billigere på ebay [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by rolin

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Er det ikke nemmere at ramme rigtigt - Anders viste dig jo hvordan det skal gøres...

Mvh.

Yeti


Hvordan gik det med bilen, [^]har du fået monteret et spil på den, ellers er her er et godt link.[Big Grin]

http://www.nordkystens4x4.dk/shop/hilux-815s.html

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."



Jeg skriver lidt sammen med dem...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#19
Så blev montagen færdig. NcStar scopeadaptor og en weaver medium ring.
Skal teste det på gris i morgen.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Så blev montagen færdig. NcStar scopeadaptor og en weaver medium ring.
Skal teste det på gris i morgen.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



BILLEDER TAK.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)