Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Digitalt jagttegn
#1
Nu skal vi så til at have vores jagttegn digitalt.
Det er alt sammen meget fint, MEN hvordan vil Naturstyrelsen sikre sig at man ikke med et lille fikst DTP program retter jagttegnet til så det passer og man "slipper" for at betale, hvis man selv skal printe det ud?[:o)]
Her er lidt info fra et andet site:
http://www.huntersmagazine.com/article/digital-jagtpost

Inden jeg får en blodstyrtning var der måske nogen der havde lidt mere viden om det end mig så min eventuelle arrigskab kunne blive lidt mere velfunderet [Wink]

Hilsen
Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#2
Det kan jo være at dem der checker jagttegnet får mulighed for at checke det online.

Og hvis du har våbentilladelser, så kommer de blå, og spørger hvorfor du har våben, uden et gyldigt jagttegn. Og er de pernitten, så ryger man ind, for ulovlig våbenbesiddelse.

Jeg har undladt at betale mit jagttegn, da jeg alligevel ikke gik på jagt, og derefter fået et brev fra Politiet, fordi jeg havde våbentilladelse til Salonriffel.
Men det var længe inden reglerne for ulovlig våbenbessidelse var så skrappe. Så jeg blev bare bedt om at bringe papirerne i orden.

Derudover vil jeg forvente at straffen for Fusk er at man ikke kan få jagtegn i x år + skal til ny jagtprøve.

Spørgsmålet er, er det risikoen værd?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Dokumentfalsk straffes hårdt, så mon ikke folk hellere vil betale de småpenge hvert år ?

/Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Citat:quote:

Side ikke fundet
Den ønskede side findes ikke.


Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Endvidere er det lidt dumt, hvis man kommer til at forvolde skade - så er der ingen jagtforsikring...

Der bliver vel indført en ordning svarende til den, man bruger for fisketegnet, hvor fiskekontrollørerne kan indsende fisketegnets nummer i en SMS til et mobilnummer hos fiskerikontrollen. Så får de SMS tilbage med navn, adresse og om der er betalt for fisketegnet. Det tager 30 sekunder....

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Nå der var så ikke grund til blodstyrtning i denne omgang![Wink]
Det man får digitalt er påmindelsen om at betale jagttegnet, IKKE selve jagttegnet, se min oprindelige post.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)