Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yeti og Prezzy aka. Kodriverne hos Roling
#1
Fredagen oprandt endelig. Nu var det tur til Rolin de næste 2 1/2 dage. Yihaaa!

Efter et par timer på vejen, landede vi endelig hos Rolin.
Vejret var fint og modtagelsen fra vores vært endnu bedre.
En hurtig kop kaffe i den imponerende jagtstue og så ud og se på pladserne.
Jeg valgte Klokkerens koja og Yeti snuppede campingvognen. Vi så også den berømte tjærepæl inden det gik hjemad mod en "let" anretning.

Trediemand Anders dukkede op ved 18-tiden, og så var der ellers dømt rejemad a la Rolin. Der manglede bestemt ikke rejer.
Anders troede at det var det, men han skulle blive klogere.
Hovedretten var kalvekotelet med jalapeño fyldte tomater, baconlindrede asparges, hasselbagte kartofler og bearnaise.
Mums!

Efter lidt fordøjen var det på med tøjet og ud i skoven.
Der var helt vindstille og spredte skyer. Myggene var også så småt ved at vågne, men det var jo altid rart med lidt selskab.

Pludselig var der liv bag kojan, men det var desværre en elg der gik og hyggespiste i en 20 minutters tid.

Op mod midnat var der puslen i området, men øfferne ville ikke frem til pladsen.

Anders havde ikke det samme problem og kl 00:30 sagde det bang og 55 kg gris var død.

Yeti startede HiLux'en op og trillede ud i skoven. Det skulle han nok ikke have gjort..........

Man kan vist godt sige, at en HiLux kan sidde fast i en svensk skov.

Rolin kom straks til hjælp, men bil kom desværre ikke fri.

Gris kom i stedet bag på Rolin's HiLux og ved 4-tiden landede vi i base-camp.

Efter et par timer på langs var der morgenmad, og derefter gik det ud i skoven for at få HiLux fri.

Da det var vel overstået, så stod den på lagkage og kaffe i anledning af Didde's 6 års fødselsdag.

For at få gang i fordøjelsen, hjalp vi med at flytte lidt kvæg for Rolin's bror.
Vi var nok ikke fødte cowboys, men i det store hele gik det nu meget godt, og alle fire bøfproducenter overlevede transporten.

Aftensmaden var endnu en udsøgt nydelse, blandt andet aspargessuppe og lammekroner. Ja dem der har været hos Rolin behøver nok ikke yderligere forklaring.

Yeti og jeg snuppede de samme pladser som aftenen inden og Anders rykkede ud til grusgraven.

Anders og jeg så intet vildt, men Yeti havde noget mere aktivitet på pladsen.
Et par rådyr og lidt gråænder var blandt gæsterne, men desværre havde de glemt at tage grisene med til fest.

Summa summarum på det hele blev en gris med en slagtevægt på 30 kg og en hel spand fede oplevelser rigere.

Endnu en gang mange tak for jeg jeg måtte kikke op, også selvom jeg har riffelgangen på ydersiden af piben.

Prezzy

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Gider ikke folk der går sultne fra bordet, ej heller ikke sidder fast i skoven, måske på tide at vi uddeler den gyldne træsko, gæt hvem der er favorit.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Jeg er også lige hjemkommet fra Sverige. Bortset fra nogle krondyr, så vi ikke meget liv, og ingen grise på pladserne. Jeg tror, at de finder saftigt grønt græs alle vegne, og alt det føde de gider æde, så majsen frister ikke så hårdt lige nu.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
De svin er i/på markerne nu, så det er tid til morgen pürsch, lidt før solopgang, til det er tid til Rolin's morgenmad.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Det gør så absolut ikke jagten bedre, at det pisregner det halve af natten.
Vores grise lider tydeligvis af vandskræk

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)