Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dæmper af og på og af .......
#1
Vi er kun godt en uge inde i bukkejagten , og jeg er pisse træt af at skrue dæmper af og på flere gange i døgnet [Sad]

når jeg kommer fra jagt , plejer jeg at tørre riflen af med et gammelt viskestykke , og der efter lægges den til afklimatisering på bordet i mit bryggers , efter ca en halv time bliver den tørret over med en olieklud , og så kommer den i skabet .Den står med piben NEDAD på et stykke gulvtæppe

Er der nogle problemer i at lade dæmperen side på fra gang til gang ?

Mvh LWL
Svar
#2
Hvis du ikke har skudt,er der ingen nitrøse gasser der kan give korrosion. Så behøver du ikke skrue den af.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Den skal ALTID skrues af... Der samler sig også fugt i gevindet og andet snavs...
Du må trøste dig ved, at fordelen ved at skyde med den langt opvejer ulempen ved at skrue den af og på. Og hvordan skulle man i øvrigt få befamlet den, hvis man ikke skruer med den? ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Luksusproblem, at skulle skrue dæmperen så tit på og af....tænk at være så heldig, at kunne komme på jagt flere gange i døgnet.

Jeg er godt nok misundelig.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Man skal også ALTID bruge cykelhjelm. Og spise klid. Og skære krølfedtet fra culottestegen. Og...og ...og..

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Gevindet har fået en gang fedt af den rigtige slags , så mon ikke det går .
Jeg bruger ALTID hjelm når jeg cykler , uanset om det er på jagt eller til købmanden [Big Grin]
Svar
#7
@LWL
Det ser jeg frem til at se, næste gang du kommer.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Måske der er grundlag for en kombination:
http://youtu.be/37WUuOc_zRQ

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Kunne man forestille sig en af de sagkyndige udi maskinarbejde der er herinde på forum, kunne modificere bundstykket fra en Bl****, også kaldet en gardenakobling , over på lyddæmperen ? (fnis)

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#10
Er du rigtig klog - den kunne jo flyve af og kvæste nogen/noget [xx(]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by SAKONEZER

Kunne man forestille sig en af de sagkyndige udi maskinarbejde der er herinde på forum, kunne modificere bundstykket fra en Bl****, også kaldet en gardenakobling , over på lyddæmperen ? (fnis)

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok



Så hellere en bajonetfatning - men jeg ser dog ikke på/afskruningen som et stort problem :-)

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
@ Rolin

Hvis det kan hæve dit humør endnu højre op , skal jeg da gerne køre med cykelhjelm for din skyld , bare det ikke skal være på cykel , ud til campingvognen [Big Grin]

Mvh LWL
Svar
#13
Ase Utra laver dæmpere med bajonetfatning i form af en rekyldæmper på riflen med fatning til lyddæmperen.

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#14
Jamen er det så ikke bare rekyldæmperen man skal skrue af , for at få den frygtede gevindkondens fjernet [?]

Mvh LWL
Svar
#15
Gevindkondens.............hæ, et nyt ord i mit ordforråd [Big Grin]

Jeg har haft en rekylbremse siddende på en riffel et par år uden problemer, men da var gevindkondens ikke opfundet endnu [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Jeps.
Og specielt Jer, der køber alu-dæmpere... forskellen i elektropositivitet vil medføre tæring... og og alu korroderer MEEGET nemt!!! ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeps.
Og specielt Jer, der køber alu-dæmpere... forskellen i elektropositivitet vil medføre tæring... og og alu korroderer MEEGET nemt!!! ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)


Det hedder ikke vil, det hedder kan.
Problemet vil primært forekomme når dæmperen monteres på en pibe af passiviseret rusthæmmet.

(jeg er godtnok blevet belært af en sjællandsk guru, om at dette ikke kan forekomme, da han aaaaldrig har set sådant)

I en almindelig verden, vil alukseringen forhindre den aller største del af dette. Så problemet reelt er mindre i alukserede dæmpere, end i almindelige ståldæmpere.

Afhængigt af materialevalg, kan man forestille sig at en dæmper i rustfrit, kan medføre tydelig tæring i en pibe af CrMo stål. Dette vil specielt være tydelig, hvis dæmperen er passiviseret for bedst mulig rustbestandighed.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#18
Citat:quote:

Og specielt Jer, der køber alu-dæmpere... forskellen i elektropositivitet vil medføre tæring... og og alu korroderer MEEGET nemt!!! ;-)


Nu har jeg købt aludæmpere med en stålindsats der hvor den skrues på piben. Så om dæmperen sidder på piben eller ej er ligegyldigt. Hvis der kommer galvanisk tæring i dæmperen, får producenten den bare tilbage i hovedet igen, så får jeg en ny U.B.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#19
Min Sonic 45 har siddet på min 9,3x62 siden D. 14 hvor jeg skød 6 skud med den. Siden da har den været rigtig meget på jagt og i futteral. Af frygt for korrosion jvf. denne tråd skruede jeg min dæmper af. Kort efter skruede jeg den på og stillede den ind i skabet igen. INGEN tegn på korrosion.

Knæk og bræk
Mvh
Anton

EDIT
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#20
Hmmm ! En ny teori tager form [Smile]

I gamle dage sagde man ! når du har skudt til en buk ,der er gået fra skudstedet , skal du blive siddende en smøgs tid , inden du går til skudstedet . Det er jo totalt No Go i dag .

Så derfor ! Når du har skudt til en buk der er gået fra skudstedet skal du skrue din dæmper af , fyld dine lunger med luft , hold vejret så længe du kan , pust ud igennem din dæmper og fyld igen lungerne med luft igennem din dæmper , gør det 10 gange .

dernæst skruer du din dæmper på ,og skruer du din kikkert ned på lavest forstørrelse , og går til skudstedet , og eftersøg din buk på vanlig vis . Så er der ikke flere nitrøst gasser i den dæmperen . ( ved fangstskud gentages proceduren )[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh LWL
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)