Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Retro Mauser projekt - færdig, opdateret 22/10
#21
BLING BLING.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#22
For S.... Zeb... Det holder sq 100%. Ender med jeg er nødt til at komme forbi med et kamera og tage nogle ordentlige billeder, for det kræver det projekt efterhånden.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#23
Hvilket polermiddel har du brugt?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#24
Bliver sgu helt inspireret til at få ordnet min gamle remington 1100. Den får nok ikke oktagonal pibe, men mon ikke jeg kan pynte lidt på den alligevel.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#25
Respekt.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#26
@Hesselager: Jamen lad os da finde ud af noget - om ikke andet når det er færdigt [8D]

@West: De polerede dele er først slebet med sandpapir i korn 120, 240, 400 og derefter med fint ventilslibepasta og til slut alm Slipol..
Svar
#27
Skæftet?

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#28
Thorlak: Ja lige skæftet er pt en kilden diplomatisk affære [Wink] En del af den oprindelige aftale inkluderede ikke et skæfte meeeeeeen måske der er håb forude....hvis ellers formanden ville holde med at nusse om sine blomsterbede og få skilt et par småting ad [8D]
Mislykkes det er der vel ikke andet for end at snitte et..
Svar
#29
Den har stået på fjernelse af gamle værktøjsspor på selve låsestolen idag, men DET magtede mine fotograf-evner slet ikke at vise [xx(]

Derudover har jeg leget lidt med varme og ild - for sjov skyld har jeg rodet lidt med magasinets underbeslag... Jeg kan bare ikke finde ud af om det er pænt eller ej [:I][:o)]

[Image: 8582CE8E-4E80-4015-95EF-178A1E342460_zps1ib2fn2u.jpg]
Svar
#30
jo, det er pænt [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#31
Citat:quote:

Thorlak: Ja lige skæftet er pt en kilden diplomatisk affære En del af den oprindelige aftale inkluderede ikke et skæfte meeeeeeen måske der er håb forude....hvis ellers formanden ville holde med at nusse om sine blomsterbede og få skilt et par småting ad


[Big Grin][Big Grin] Er TOSSET med havearbejde......!!!![:I][:o)]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#32
De faste sigtemidler er landet med posten. De var dog beregnet til en rund pibe, så der måtte en del fifleri med skydelæren til for lige at finde den bedste løsning.
Jeg overvejede kortvarigt at file en del af det 8-kantede stykke til, så det passede med kærvens sokkel, men droppede det igen, da det ville ødelægge linerne i piben.
Efter mange kontrolmålinger kom jeg frem til at jeg ville have 0,2 mm gods i soklen tilbage hvis jeg tilpassede soklen til piben. Jeg havde egentlig allieret mig med en svejse-kyndig som kunne ligge lidt ekstra gods i toppen af buen i soklen, så jeg havde lidt mere spillerum rent godsmæssigt - især hvis jeg nu skulle ende med at lave noget lort...
Det gik ikke bedre end at jeg liiiiiige kunne se på det med fingrene... Inden jeg havde set mig om havde jeg gang i både fil og sandpapir [:I]

[Image: DCDADC08-5BB0-453C-A4FB-3DFB8F3BF6F3_zpshfipncxo.jpg]

Det lykkedes heldigvis uden uheld eller fejl.. Der er 0,25 mm gods tilbage i soklen hvor den møder de "skarpe" linier i piben [8D]
Nu mangler afsyring, opslipning og lodning.
Hvis der er nogen som får samme hjernedøde ide, så vær opmærksom på at det tager absurd lang tid at tilpasse en rund dims til en 8-kantet dims når det også skal være lige og i vater [:0]

[Image: 5E177AEC-15AA-48A4-BE3F-4216E13F3952_zps7xmelhku.jpg]

Det forreste sigtemiddel var der ingen ben i - det tog kun 10 min så var pasformen på plads..
Den mangler ligeledes nu afsyring, afslibning og lodning...
Svar
#33
Spændende projekt du der har gang i.
Og hatten af for dine evner med en fil. Dine billeder er da ok, efter min mening.
Jeg havde også engang sådan en fætter, hvor maskinspor ol. på bundstykket blev fjernet og poleret op.Men man skal så lige huske at diameteren så også bliver lidt mindre.Så der går lidt mere raslebøsse i den.
Har du taget højde for at korn og kærv har nogenlunde samme højde fra centerlinien af piben, hvis du forstår hvad jeg mener?

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by skytmar

Spændende projekt du der har gang i.
Og hatten af for dine evner med en fil. Dine billeder er da ok, efter min mening.
Jeg havde også engang sådan en fætter, hvor maskinspor ol. på bundstykket blev fjernet og poleret op.Men man skal så lige huske at diameteren så også bliver lidt mindre.Så der går lidt mere raslebøsse i den.
Har du taget højde for at korn og kærv har nogenlunde samme højde fra centerlinien af piben, hvis du forstår hvad jeg mener?

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.



Takker - Mja jeg er så glad for at jeg ikke skal leve af den timeløn jeg ville kunne holde mig med filen [Wink] Men det er sjovt og udfordrende - det er det vigtigste..
Jeg tror godt jeg forstår dig mht højden på korn og kærv og ja jeg har forsøgt at regne mig frem til den rigtige indbyrdes højde og ved en grovsigtning ser det ikke ud til at være helt ved siden af [8D] Men den virkelige test kommer først når jeg kommer på banen med den..
Svar
#35
Et lille hint inden du lodder de sigtemidler. Tjek lige med en magnet at de er af stål.
Jeg har nogen magen til, men de er lavet af aluminium. De egner sig ikke til lodning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#36
Modtaget med tak M@x - sælger siger de er stål og en skruetrækker med magnet sætter sig fast på dem, men jeg tjekker lige med en rigtig magnet for en sikkerheds skyld...

PS: Kontrollerede lige både kærv og korn og en magnet klæber sig fast uden problemer [:p]

Mvh Zeb
Svar
#37
Når du så skal lodde sigtemidlet på, så kan Max give dig et helt sikkert kursus i hvordan man ikke[B)] skal gøre hvis man ønsker at tinnet skal fordele sig under sigtemidlet [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by n a

Når du så skal lodde sigtemidlet på, så kan Max give dig et helt sikkert kursus i hvordan man ikke[B)] skal gøre hvis man ønsker at tinnet skal fordele sig under sigtemidlet [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel



Øhhh... Kunne en af de herrer evt. løfte sløret for, hvad jeg IKKE skal gøre ?? Det ville være rart, hvis jeg kunne undgå at skulle over åen efter vand....af flere omgange [:o)]

Mvh Zeb
Svar
#39
De ER af stål!
Jeg har haft en magnet på[^]

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#40
Det skrev jeg også [8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)