Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Retro Mauser projekt - færdig, opdateret 22/10
#61
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

For mig ser det ud som om den er bøjet lidt nedad bag magasinbrønden.
H



Det ender sgu med at jeg må tage alle mine foto med en stållinial klistret på de dele jeg har leget med [Wink][Big Grin]

Det er buen i den bagerste del af magasinbrønden som pga vinklen da jeg tog billedet får det til at se buet/skævt ud."....... Med mindre at både min stållinial, mine file og mit øjemål er skævt [Wink]
På den anden side - får jeg alting lige skævt ender det sikkert med at se lige ud [8D]
Svar
#62
Zeb

"Man skal ikke vise bønder og tosser halvfærdigt arbejde"[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

God arbejdslyst, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#63
[Big Grin][Big Grin][Big Grin] good one [Wink]

Zeb
Svar
#64
Naah ja, eller man skal gøre sig den umage at lægge tingene ens naar de skal fotograferes til sammenligning, og præsenteres som ens evner som 'bøssemager'/klamphugger.
H
Hogmeister
Svar
#65
Lad os lige få 1 ting helt på det rene: Jeg har aldrig påberåbt mig titel eller profession af "bøssemager", jeg laver det her for sjov !! synes du det jeg laver er klamphuggeri så fint med mig. Det er mig som skal bruge det, ikke dig !!

Projektet er blevet offentliggjort efter opfordring - ikke fordi jeg føler en trang til at vise mig !!
Svar
#66
Det er da helt I orden Zeb, men siden du nu viser det frem paa et offentligt forum og forventer input........... helst positivt og konstruktivt, saa gør du dig selv en bjørnetjeneste ved at vise dit prudukt I et knapt saa heldigt lys, især naar det er til sammenligning ved ikke at placer tingene ens, og resultatet er at det ser ud som om du ikke har gjort dig umage.
Konstruktiv input, jeg kunne maaske have formuleret mig anderledes.
h
Hogmeister
Svar
#67
Det er konstruktiv kritik jeg kan forholde mig til og du har helt ret på det punkt.
Jeg indrømmer gerne at mine præsentatoriske evner er grænsende til ikke eksisterende..
Jeg vil prøve at opnå bedre resultater fremadrettet..
Svar
#68
Jeg blev spurgt hvad status på projektet var og det nu fremskredent så langt at det er lykkedes mig at snitte lidt i en pind [8D]
Skæftet er ikke fuldstændig færdig - der mangler stadig småting som fx. polering, afrensning og netskæring..

[IMG] http://i1320.photobucket.com/albums/u521...fkq154.jpg[/IMG]

[Image: BB6FF77C-FBDD-45BA-885F-5916E8D69A75_zpsr0szx3xl.jpg]

Mvh Zeb
Svar
#69
"LIKE"
[Big Grin][Smile][8D][:I][:p][^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#70
Samme som Rolin....[Smile][Big Grin][8D][:p]
Svar
#71
Det ser godt ud Zeb. Hvad er det for en pind du har fundet?
Svar
#72
Takker [Smile] Det er noget så laveksotisk som amerikansk valnød (American Black Walnut) som jeg var heldig at få fingrene i via en gut i Odense.. Med den størrelse jeg fik kontra pris står det skæfte jeg har lavet her mig i ca 275 kr [:p] (plus 40 kr ibenholt) Og det synes jeg faktisk er en okay pris.. Plus bagkappe, rembøjler og olie løber det op i ca 800 kr rent materialemæssigt - og det er vel ok når man ender med noget som passer een fuldstændig mht castoff, længde, greb/aftrækker osv [Smile]

Jeg er af fødsel nærig i skotsk grad og et af "succeskriterierne" i det her projekt er også at gøre det billigst muligt [8D] Af alle de steder jeg har søgt har det ikke været muligt at finde en billigere løsning end at lave skæftet selv...plus det er en yderst meditativ ting at hygge sig med lidt træsnitteri [Wink]
Svar
#73
Ser sgu godt ud.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#74
Så er hun blevet så færdig som mine evner magter [:I]

[Image: 6AEA7098-298D-4A74-8483-0599FDD2701B_zpsijfaiqfi.jpg]

[Image: F6CDA47A-F202-439A-9E84-C324C251257E_zpsgdvhd7je.jpg]

[Image: 9E17BA08-6153-4EE5-AEC0-B615223109B1_zpsdue0wev2.jpg]

[Image: 96ADE5E0-3226-4D9D-A9DF-9F99DA40DC41_zpsfofe5exk.jpg]

[Image: B36A09A2-F725-4043-AE53-B06B3747941A_zpsot0anj0w.jpg]

Så må tiden vise om hun også kan klare grise [8D]

Mvh Zeb
Svar
#75
Smukt arbejde [Big Grin][:p]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#76
Tillykke med et virkeligt flot resultat.[Smile]
Især netskæringsmønstret [:p]

hilsen Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#77
den er flot - hvilken kaliber er det?
Svar
#78
Ja , du har da givet gas ved den netskæring [Smile] [Image: clap.gif]
Svar
#79
Rigtig flot resultat...

Jeg er vild med at kikkerten passer så godt på, både størrelsesmæssigt og aldersmæssigt..

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#80
Hej Zeb,

En flot riffel, tillykke. Jeg kunne godt tænke mig at lave en Mauser til[Big Grin]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)