Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævejagt og -regulering 2014-15
#1
Hej formænd

Nu er det snart den 1/6.
Ligger lige en teaser fra sidste år...

[Image: foto4.jpg]

Hvordan er det nu med de nye regler omkring skydning før solopgang og efter solnedgang?

Knæk og bræk til alle.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Det er egentlig ret simpelt: http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser...ildt/raev/

Håber ikke folk bliver fristet til at skyde fx råbukken før solopgang, blot fordi rævehvalpe kan skydes 1 1/2 time før solopgang.
Der er nok nogle som ikke kan holde fingeren fra aftrækkeren når dennstore buk står der, og efterfølgende skylder skyder på en rævehvalp.
Røvhuller og lovbrydere vil der altid være - og må de have en dårlig smag i munden!

Knæk og bræk!
Dermed ikke sagt at rævehvalpene skal skånes - synes det er forsvarligt at skyde dem når muligt og lovligt.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Tak for det, Boldsen!
Knæk og bræk til alle
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Jeg sætter vækkeuret til kl 02.00 i morgen tidligt. Jagten Reguleringen begynder kl 03.14 [:p]

Knæk og bræk
Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Så fik jeg min 1. hvalp i denne sæson.
Jeg så den 4 gange i løbet af aftenen,
før jeg kunne komme til skud. Skudt med
22-250'eren og en 55gr Norma blyspids. Afstand 110 meter.

[Image: Raeligvehvalp8-6-2014_zpsc9abaa8f.jpg]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#6
Tillykke, Flemming!

Jeg havde en spændende ræveoplevelse til morgen.
På vej hjem fra bukkejagt så jeg en ræv på en græsmark ca 200 meter fra vejen. Da jeg aldrig har haft held til at lokke en ræv ind, holdt jeg ind med bilen, fandt mit rævekald og gik tilbage ad vejen, så jeg igen var på højde med ræven. Ræven var tydeligvis i gang med at jage mus, men efter et par "trut" i lokkekaldet kom den på andre tanker og løb direkte hen mod mig og forsvandt ind en en stribe korn, som var mellem mig og græsmarken. Ca 15 sekunder senere ser jeg igen en ræv på græsmarken. Den kigger interesseret i min retning, da jeg igen "trutter" i kaldet. Efter to "trut" sætter den også i løb hen mod mig og forsvinder i kornet foran mig.
Det lykkedes mig ikke at få rævene helt ud på vejen, men begge ræve var inde på bekvem skudhold, inden jeg mistede dem af syne. Jeg er meget imponeret af effekten.

Knæk og bræk
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Så lykkedes det igen sidste år fik jeg ingen ræv på denne brak mark for første gang i mange år pga. hvalpe sygens hærgen her i det midt jyske [Sad] havde første en spidsbuk for på 30 meter men han er fredet af mig ,min gode vens søn jesper må skyde den eller en seksender hvis han får en af dem for han har nemlig sin debut til gode med riffel , jeg havde 2 hvalpe for men valgte at gemme en til en anden gang [Wink] de var fremme et par gange og jeg fik en god mulighed for at prøve tsx 130 i 6,5x55 min sonic 45 og viper Flex fra knælende position en god debut. 94 meter og flugt 20 cm lige ned [Big Grin] den blev skudt inden solnedgang [Wink] endnu en dejlig aften ved denne brakmark/mose som har givet mig et utal af dejlige natur oplevelser.
Svar
#8
Fik så nr. 4 af de røde fribyttere her til aften kl.. 2138 lykkedes det det er 3 hvalp fra samme stige den kom ud ved mosen ivrigt jagende mus jeg stoppede den med muse kald men den gik frem så skuddet sad lidt tilbage og den løb 15 meter ude af syne så valgte at gå ned for at sikre mig den var død det var den [Big Grin]kunne godt se den var hårdt ramt men når det ikke ligger synligt forendt må man sikre at de er helt døde .skudt på 41 meter med tsx i kaliber 6,5x55 blaser sucess med sonic 45 dæmper. [Wink]
Svar
#9
Tillykke tikka93!
Jeg har ikke set ret mange ræve i det midtjyske denne sæson. Måske er hvalpesygen ikke helt ovre endnu?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Bor i det midtjyske havde ingen ræve sidste år her i området [xx(] skød ingen og så kun en i bukkejagten måtte på gravjagt på Holstebro kanten for at komme på tavlen sidste år .I år ser det bedre ud [Wink]
meget bedre[Big Grin]regulering eller jagt jeg elsker rævejagt/regulering[Big Grin][Big Grin]
Svar
#11
Naboen havde høstet et par gode store marker i dag og sagt at jeg måtte prøve at se efter ræv der. [Smile]

[Image: DSC_0037_zpsc96f11e5.jpg]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Tex

Naboen havde høstet et par gode store marker i dag og sagt at jeg måtte prøve at se efter ræv der. [Smile]



Ja, på en nyhøstet mark er der altid gode chancer for en ræv.

Jeg skød denne lille tævehvalp i aftes på en stubmark.

[Image: IMG_2669_zps557c6212.jpg]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#13
Swift Junior’s første ræv med riffel - skudt i morges på ”Bråmarken” i Sverige. [Smile]

[Image: IMG_2671_zps767a6570.jpg]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Swift Junior’s første ræv med riffel - skudt i morges på ”Bråmarken” i Sverige. [Smile]

[Image: IMG_2671_zps767a6570.jpg]

[Image: logo1mini.jpg]



Tillykke til ham, så svæver han let over jorden i dag![Big Grin]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Tex

Tillykke til ham, så svæver han let over jorden i dag![Big Grin]

Mvh Bjarne


Ja, ikke mindst fordi han ½ time før ræven, skød en seksender.

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by Tex

Tillykke til ham, så svæver han let over jorden i dag![Big Grin]

Mvh Bjarne


Ja, ikke mindst fordi han ½ time før ræven, skød en seksender.

[Image: logo1mini.jpg]



Det vil nok være en af de dag han aldrig glemmer! [Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#17
Så fik Sakoen også en ræv på samvittigheden.
Så den 400 meter borte i naboens græsfenne kl. 6:45.
I løbet af ½ time kom den bare nærmere og nærmere.
7:25 var den på vores side af drængrøften, og den nåede da også kun 2 meter ind i brakken, før 10,7 gram blandet metal satte en stopper for den videre færd.[Big Grin][Image: photo.php?fbid=908266302535916&l=a054270974]

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#18
En formand har fået sin rævedebut på et østjysk revir i dag. Stort tillykke!
Mon ikke han selv ligger et billede op?

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#19
Tak Lars

Tak for hyggeligt selskab og din hjælp til bødekassen[Big Grin], men det med billeder, det kan jeg sgu ikke finde ud af[:I]
Svar
#20
Var ude at regulerer lidt råvildt her til aften. Men endte med at skyde en stor hanræv som kom på rævekaldet.Og kunne jeg finde ud af det fik i et billede af den fine moseræv.[:o)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)