Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tidsler i vildtageren, bekæmpelse?
#1
I min ny anlagte er der massive plamager af møgtidsler. Hvordan bekæmper jeg dem? Pløjning, harvning og gift er ikke en mulighed. Kan jeg stresse dem ihjel via min fingerklipper? Mvh. Lars
Svar
#2
Ja. Tidsler bryder sig ikke om at blive klippet ned. Så klip dem jævnligt når de stikker snuden frem. OG så tæt på jorden som muligt.
Så forsvinder de.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Og lad være med at fræse...
Rodstumperne kan regenerere nye planter..

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Takker[Smile]
Svar
#5
Hvis vildtagrene ikke er alt for store, er det også en hyggelig beskæftigelse at gå med en lé og slå tidslerne. Det skal gøres før de blomstrer af og sætter frø.Brug evt. en kort skovlé hvis der er småtræer og sten, eller terrænet har buler. Man kan bedre høre fuglene og lugte den nyslåede græs når man ikke sidder på en traktor.

Men hvorfor er sprøjtning ikke en mulighed ? man kommer da langt med en rygsprøjte i den slags beplantning.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Jeg har lige sået græs, rødkløver og fodermarvskål, så jeg vil være træt af at sprøjte al væk, også det som måtte have spiret under tidslerne, og som bare mangler lys for vækst.
Svar
#7
Brug en pensel. Tag en runde og "mal" tidslerne med f.eks. MCPA. Så dræber du både tidslen og rødderne.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#8
Man behøver ikke oversprøjte hele marken

Med en skærm til rygsprøjten kan man sprøjte meget lokalt.

[Image: 4983.jpg]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Lars

I min ny anlagte er der massive plamager af møgtidsler. Hvordan bekæmper jeg dem? Pløjning, harvning og gift er ikke en mulighed. Kan jeg stresse dem ihjel via min fingerklipper? Mvh. Lars



Hej

Du kan evt sprøjte med matrigon

MVH

Brian
Svar
#10
Matrigon Brian det var en vildt ager ikke i dine juletræer. Et ka matrigon koster 3000 brug metaxon det tager alt andet end græs og korn stort set . Og koster 120 kr pr liter

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#11
Ok Michael . Mange år siden jeg har kæmpet med tidsler . Det var da jeg var ansat og der skulle vi sprøjte det med matrigon. Det var bare et forslag kender ikke metaxon men det lyder da som noget godt og billigt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)