Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Safety recall Remington 700
#1
Remington 700 og Seven med X Mark Pro aftræk, er tilbagekaldt på grund af risiko for utilsigtet skudafgang.
Se mere her:
http://remington.com/pages/news-and-reso...seven.aspx
Svar
#2
http://www.sik.dk/Virksomhed/Produktsikk...ekkere-XMP

[Image: asgaard.gif]
Svar
#3
Har i dag været hos Østjysk Våbenhandel og fået skiftet aftræk på min Remington 700 CDL. Så det er bare med at komme afsted, der er nye aftræk på hylderne.
Svar
#4
Sjovt de ikke har sendt skrivelser rundt, som de selv siger i Jaguargruppen.

//C-X
//C-X
Svar
#5
Jeg læste den anden dag, et indlæg af Peter Bendix, (bøssemager hos Mikaels i Svendborg) hans opfattelse var at det her tilbagekald, og udskiftning, grundlæggende var noget pjat.

Men her ved en dansk bøssemager jo også klart mere end folkene hos et hobbyfirma fra Amerika[B)]

Kopieret indlæg fra Peter Bendix

Citat:quote:

Hej til alle ! Så prøver jeg lige at kaste lys over problematikken, set fra vores side(distributørens/forhandlerens). Som ansat bøssemager ved Michaels Jagt & Fiskeri A/S i Svendborg, har jeg været med i processen HELT fra start, og historien er som følger: Remington får oplyst at der er et potentielt problem under ekstreme kuldeforhold, grundet overskudslim i mekanismen, kombineret med små tolerancer. Der er fremstillet ca 800.000 i den 8 årige periode, og der er IKKE konstateret et eneste dokumenteret tilfælde af vådeskud endnu. MEN grundet den amerikanske produktansvarslovgivning, SKAL Remington tilbagekalde alle rifler i USA til eftersyn. I resten af verden er det en frivillig tilbagekaldelse/service. De kunder der har en Remington, kan hos deres forhandler få efterset eller skiftet deres aftræk. De nye aftræk der kommer, er identiske med de gamle, dog blot efterset hos Remington. Har man fået tunet/justeret sit aftræk, vil dette ikke genskabes i et nyt aftræk, og således gå tabt. Problematikken er rent teoretisk, men dog blæst helt ud af proportioner nu. Som bøssemager kan jeg konstatere at et gennemsnitligt beskidt aftræk, som vi ser dagligt, er langt farligere end de nævnte aftræk. Men er man som kunde i tvivl om rengøring og vedligeholdelse, bør man læse sin manual eller kontakte en forhandler af Remington. Jeg tænker at de forskellige butikker opdaterer hurtigst muligt.
MVH: Peter / Bøssemager



Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)