Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fra 1. juli må du ikke længere skyde naboens hund
#1
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/n...144212.htm
Svar
#2
For fanden hvor var det på tide at vi kom væk fra middelalderen.
Hvor er det dog rart at høre.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Næh GT, det er blot en mere af jeres rettigheder der er blevet erroderet væk fra jer.
Det Grundlæggende i Engelsk lov er:"My home is my castle" og det er nu effektivt forsvundet.
I maa ikke forsvare jeres hjem og indbo, og sgu nu heller ikke for naboens uvorne og uopdragede hund. Er der ingen der ser hvor det efterhaanden bærer hen??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Fremover hedder det bare "selvforsvar".

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Ja lige præcis.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Det er bedre at fange hunden og så aflevere den på et internat. Så skal ejer betaler kassen for at få den tilbage. Men det bedste ville nok være at betale for træning / lydighed eller hegn omkring ejendommen.
Svar
#7
Jeg er enig med Hogmeister - Hvis en 8-årig spejder overser mit skilt med "Stay the fuck away or get shot!", så skal jeg naturligvis have ret til at skyde ham under castle-doktrinen [xx(]

Spøg til side: Efter min mening burde det aldrig have været lovligt at skyde hunde/katte udelukkende pga. at de befinder sig på éns grund. Angreb på husdyr har jeg syntes var en ok årsag til nedskydning af dyret(altså hunden /katten [Big Grin]), men sådan som loven ser på det, så er et husdyr somo bliver angrebet jo at sammenligne med hærværk på éns ejendom, og så giver det vel ok mening at man kan kræve erstatning, men at selvtægt(eller hvad vi nu kalder det) ikke er lovligt...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Egelund

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/n...144212.htm



Ked af den forsvinder.vi har nogle hunde fra nabo til konsortiet som farter rundt i vort område og eftersætter vildtets. Vi har 2 gange haft fat i ejeren (som er jæger også) og bedt ham holde dem på hans grund.i maj fik den ene hund så skambidt et rådyr og vi havde sweisshundefører på til at finde vildtets.og politiet til hunden som vi fangede. Der sker ikke en skid. Og nu hvor vi har videresendt regningen og han ikke betaler skal vi starte inkasso process op og hive ham til inkasso efter 3 varsler eller domstol. Det havde sgu været nemmere at fjerne den end skulle varetage den ekstra mængde arbejde og udgifter fordi der stadig findes idioter
Ivan

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#9
Hvornår må en vildkat så skydes.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#10
Nu er husdyr så ikke længere bare en del af ejendommen - en ting, men personligheder med rettigheder. Næste skridt i denne proces er rådyr og andre dyr der ser søde ud....

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by GT

For fanden hvor var det på tide at vi kom væk fra middelalderen.
Hvor er det dog rart at høre.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Skal vi så ikke samtidig forbyde de middelalderlige buejagter og uv jagter??

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by GT

For fanden hvor var det på tide at vi kom væk fra middelalderen.
Hvor er det dog rart at høre.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Skal vi så ikke samtidig forbyde de middelalderlige buejagter og uv jagter??

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Når man nu kan lave syntetisk kød hvorfor så ikke jagt helt...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#13
personligt er jeg nu træt af ikke at have den sidste løsning, hvis mit revir/hjem er hjemsøgt af møjdyr på egen hånd.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by GT

For fanden hvor var det på tide at vi kom væk fra middelalderen.
Hvor er det dog rart at høre.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Skal vi så ikke samtidig forbyde de middelalderlige buejagter og uv jagter??

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Hov, hvad er der nu galt med UV jagt ? det er da om noget mere human og selektiv fiskeri end nogen andre fangstmetoder

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#15
@Lani

Det forstår jeg simpelthen ikke? Uv-jagt giver ikke mulighed for genudsætning, hvorfor der heller ikke kan selekteres ifht. mindstemål.
Humant? Hmm - pil gennem fisken......

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#16
@Boryx

Nu kan man jo vælge ikke at skyde de fisk der ikke overholder gældende mindstemål - det kræver ikke ret meget træning at undgå det...

Mvh.
Anders
Svar
#17
Ikke helt enig - bare se hvor svært folk har ved at vurdere størrelse over vandet på en død fisk.
Det er ikke lettere under vandet.

Men selvfølgelig kan man lægge en margin ind så man undgår det - f.eks at lægge 5-10cm. til det lovformelige mindstemål.

Point taken vedr. selektion, men hvad med det humane? :-)

(Iøvrigt en spændende hobby tror jeg, jeg "tør" ikke prøve af frygt for at blive grebet af det. Og der er jo fortsat kun 24 timer i døgnet)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Ikke helt enig - bare se hvor svært folk har ved at vurdere størrelse over vandet på en død fisk.
Det er ikke lettere under vandet.

Men selvfølgelig kan man lægge en margin ind så man undgår det - f.eks at lægge 5-10cm. til det lovformelige mindstemål.

Point taken vedr. selektion, men hvad med det humane? :-)

(Iøvrigt en spændende hobby tror jeg, jeg "tør" ikke prøve af frygt for at blive grebet af det. Og der er jo fortsat kun 24 timer i døgnet)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Det kræver lidt træning at vurdere mindstemål under vand, men ikke mere end at man skal være ualmindelig ubegavet hvis man ikke hurtigt lære det. Derudover så er mindstemålet på en del arter i min optik for kort. der er ikke meget kød på de skrubbefileter man ser hos fiskehandleren. Du kan som Anders skrev jo vælge kun at tage de store fisk, herved selekteringen.

Angående det humane,så bliver fisken lynhurtigt aflivet når den er kommet på spyddet, hvis den da ikke i forvejen allerede er død af selve spidningen. Det går hurtigere end noget anden fangst metode jeg kender til.

Iøvrigt så er det der med genudsætning af en fisk der har haft en krog i munden og derefter slæbt ind til kysten for så at blive fanget igen da heller ikke særligt humant, hvis vi skal gå op i petitesser[Wink]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by imcses

Citat:quote:

Originally posted by Egelund

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/n...144212.htm



Ked af den forsvinder.vi har nogle hunde fra nabo til konsortiet som farter rundt i vort område og eftersætter vildtets. Vi har 2 gange haft fat i ejeren (som er jæger også) og bedt ham holde dem på hans grund.i maj fik den ene hund så skambidt et rådyr og vi havde sweisshundefører på til at finde vildtets.og politiet til hunden som vi fangede. Der sker ikke en skid. Og nu hvor vi har videresendt regningen og han ikke betaler skal vi starte inkasso process op og hive ham til inkasso efter 3 varsler eller domstol. Det havde sgu været nemmere at fjerne den end skulle varetage den ekstra mængde arbejde og udgifter fordi der stadig findes idioter
Ivan

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?



Let nok.

Prøv om i kan samle kræet op. Afmonter alle kendetegn på kræet og aflever den til onkel blå.

Schönauer

En rigtig kvinde er som en Pointer.
Hun forlader ikke standen før skuddet er gået!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Næh GT, det er blot en mere af jeres rettigheder der er blevet erroderet væk fra jer.
Det Grundlæggende i Engelsk lov er:"My home is my castle" og det er nu effektivt forsvundet.
I maa ikke forsvare jeres hjem og indbo, og sgu nu heller ikke for naboens uvorne og uopdragede hund. Er der ingen der ser hvor det efterhaanden bærer hen??
Hogmeister



Vi er mange der godt kan se hvor det bære hen, men som du læser er der nogle som acceptere at blive skubbet til uden at gøre modstand. Systemet har pacificeret alt modstand til det dorske.

Jan
Jan
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)