Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hylsterhals flækker
#1
Har fået nogle hjemmeladede patroner (30.06) med til min første riffel, og nogle af hylstrene flækker i halsen. Har læst lidt herinde på forummet om udglødning osv, men er ikke selv hjemmelader. Er mest interesseret i om det er farligt at skyde med? Skal jeg kassere de resterende patroner eller hvad gør jeg?!
Svar
#2
Kasser de flækkede og skyd med de andre til de flækker!
H
Hogmeister
Svar
#3
Hej
Hvis de flækker hver gang du skyder en patron af ville jeg skrotte dem,
hvis det er sket for 1-2 stykker ud af 50 ville jeg nok skyde dem af, men hver gang så mener jeg de er til skrot.

Ved du hvad du skyder af [?]

Mvh. Ole

Blaser R8: 243W. 30-06. 8x68S. 375H&H
Mauser M03 308W
Schmidt&Bender PMII 4-16x50
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50
MEOPTA MEOSTAR R2 2,5–15X56 RD

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#4
Skyder og lader selv 30.06, mest med norma hylstre og jeg har endnu ikke haft en som er revnet endnu selv om de er ladet 5-8 gange. Måske er det en dårlig kvalitet du har fået

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#5
Jeg ville ALDRIG afskyde hjemmelavet ammo, som jeg intet kender til...[xx(]

Hylstre man ikke kender alder og antal afskydninger på er messingskrot!!

Jeg har set de mest gyselige eksempler på hvordan "godtfolk" har "hjemmeladet" deres ammo...[V][xx(][:0][B)] og ovenikøbet tror de kan få penge for det eller bruge det som "rabat" / nedslag ved køb af riffel ...

Jeg har set hylstre fra gammel tysk krigsammo, genopladet med nye Norma projektiler, krudtet var ubestemmeligt, men sikkert det originale [:0][xx(]

Jeg har set både 6,5 x 55 og "7.62 Nato" ammo lavet af afskårne hylstre fra løs-ammo ... Hvor gammelt det 6,5 løsammo har været har jeg ingen anelse om....

30-06 ammo hvor hylstrene allerede VAR revnet en smule i halsen
.. (Njaaa.. det betyder jo ikke noget, de revner jo bare helt, og så kan man smide dem væk bagefter[V])

en kasse med 8x57 ammo, hvor der var mindst 5-6 forskellige hylsterfabrikater i samme kasse..

308W hylstre ladet med stål-kappede .311 projektiler fra russisk ammo... (Jaaamen .. de vejer jo næsten det samme som dem fra træningsammoen, så jeg lavede bare en ladning med en anelse mindre krudt, bare for at være på den sikre side..... )

7x64 ammo hvor fænghætterne kunne pilles ud med en knivspids, hvis de ikke faldt ud af sig selv INDEN de blev affyret...[B)] RWS hylstre - pakket i de originale æsker fra 60'erne, vil jeg tro...

30-06 ammo ladet med mere end 20% over Max-ladningen i ladebøgerne!!!
(den evige: Jaaaah - jeg kan da lade mine 180 grains så de går xxx m/sek og så skyder de hul-i-hul og er mega fladtskydende)

O.s.v. ----- [xx(]

Hvis sælgeren selv ville afskyde mindst 5 skud, tilfældigt pillet ud af æskerne, kunne man måske overveje at tage ammoen med som en bonus, men de gange jeg har gjort det, har jeg efterfølgende adskildt "bønnerne" og brugt de dele der reelt var brugbare..

Jeg ville ikke give så meget som 1 krone for "hjemmebrændt" der følger med riflen...

Jeg har 1 gang afskudt en større mængde ammo lavet af en af de andre formænd i Dralf, men selv der var jeg "forsigtig" nok til at skille et par stykker ad og måle krudtvægt og kontrollere projektilet. [:I]

@moserdk... Kender du V(0) på det ammo? Er du sikker på projektil-fabrikat og type? Ved du om trykket er for stort?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)