Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afkortning af 308W
#1
Har bestil lydpotte og skal i den forbindelse have skåret lidt af piben pga balance. En 10 cm vil jeg tro.
Syntes det er en noget alvorligt indgreb der skal overgå min elskede SL Classic 308, og vil høre om der noget der taler for at man IKKE skal korte piben af?
Svar
#2
Har fået taget 10 cm af min Sako i 308, ingen problemer. 308 er en af de kalibre,som godt kan tåle lidt korte piber. Jeg har også lydpotte på min, det er en fornøjelse. Naturligvis mister du en anelse hastighed, men det er intet der betyder noget. Så det er bare at komme afsted til smeden og få kortet den op og få lavet rynker i spidsen!
Svar
#3
Myten om de store forskelle i effekten af at afkorte piber i forskellige kalibre, er nok ret overdrevet.
en 6,5 midster ca 4meter/sek pr cm den kortes i området fra 45-60cm
308 midster ca 3
30.06 midster ca 3,5
300Win mag midster ca 5,5

At der så er kalibre, som har lidt mere overskud i forhold til anvendelsesområdet, er dog en anden sag.

Angående afkortning af din Classic, skal du overveje om det er gennemtænkt at tage 10 cm, da du så ikke må medtage den til Sverige, fordi den effektive pibelængde kommer under det Svenske lovkrav om minimum 45 cm pibelængde. (Svenskerne måler pibelængden fra stødbunden i et lukket bundstykke, og frem til mundinger, og en Classic har formodentligt en effektiv længde fra starten på 54cm)


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)