Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Gammel" Oryx
#1
Hej.
Jeg har fået fat på en del Norma Oryx .284 170 grains. Er der i en ældre version af normas ladebog nogle data for ladning af 7mm rem mag med den tunge Oryx?
I den nyeste udgave af normas ladebog er der kun data for det lette projektil, da det tunge, uvidst af hvilken grund, ikke laves længere.
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Mig bekendt er der kun 1 udgave af Norma's ladebog - eller hva...[:0]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
uha... den gamle lademanual fra norma har jeg vist ikke mere... men måske også godt det samme, for forbrændingshastigheden er ændret med tiden...

men det er ikke noget problem at lade til en 170 grains...

du kan erstatte kugle/krudtvægten for/fra en 175 grains...

gammel oryx? det er ikke en vulkan du tænker på? de ligner hinanden rimelig godt...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Min Norma bog er førsteudgaven fra 2004 og der er ladedata for 170gr Vulcan. Mon ikke de kan bruges - man starter jo alligevel med min. ladning og øger gradvist.

Oryx og Vulcan er nogenlunde bygget på samme måde med omtrent samme bæreflade og samme tombaktykkelse.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Ja jeg sidder også lige og kugger på 5x Norma Reloading Manual jeg lige har fået hjem.
På ryggen af dem, står der "Edition No. 1".

Gad vide om det var derfor, de var så billige [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
hej M@X...

du har ret i, at det er førsteudgaven i bogform du har... men den første rigtige lademanual fra norma kom i en brugervenlig udgave uden andet end ladedata og det i en blød, skal vi kalde det lomme udgave... [Big Grin] det var tilbage i min spæde genladningsungdom... en gang i slut 80'erne...

men da andre krudtogkuglefabrikanter lavede bøger med deres produkter, ville norma ikke stå tilbage for de andre...[Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Hej Doc.

Ja dem har jeg osse masser af, men som du skrev, så er krudtet ændret lidt siden dengang. U.Jensen skrev jo "bog"

Da fandtes osse en N205[^]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Ups. Havde ikke opdaget at der kun var den ene udgave [:I]. Er ny i gamet. Jeg tænkte bare at det kunne være at Norma havde lavet nogle data, da de lavede kuglen. Tak for svarerne, jeg prøver med de data fra vulkan.
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)