Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swarovski Turret Rings
#1
[Image: 10269064_767011660016490_443491110588676...e28d41.jpg]

Det skal lige siges at jeg har ikke nogen økonomiske interesser i ovenstående, har bare købt to sæt og det giver jo lidt mere overblik på de forskellige afstande. [Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#2
Må ha

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Så er de bestilt. En høj pris for lidt plastik, men ideen er helt rigtig, så det må man betale for [}Smile]

...mærkeligt at Swarovski ikke selv fandt på det, modellen er jo ikke helt ny efterhånden. Også mærkeligt de ikke laver en enkelt ring med Mil- markering til os der hele tiden barsler med nye ladninger, ny riffel eller andre mærkeligheder. Jeg har set at man kan få en custom turret, men den kræver at man bruger swarovskis ballistikprogram, og hvad nu hvis det ikke passer med ens egne verificerede hold ups ? og hvad så når man skifter patron ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
@Spejderlasse

Swarovski HAR skam tænkt på det. Gå ind på deres hjemmeside og design dit helt eget kliktårn med lige nøjagtig den inddeling og custom tekst du vil have. Så lasergraverer de den og sender den til dig i løbet af en uges tid eller 2

http://www.swarovskioptik.com/jaeger/blo...listic_cam

https://www.youtube.com/watch?v=7k8GS9KNdQI

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Det er ikke sådan jeg læser beskrivelsen fra Swarovski. For mig ser det ud til, at du skal igennem deres ballistikprogram og indtaste specs for din patron, derefter udregner programmet klikkene for dig, og så kan du vælge lidt mellem hvor mange streger du vil have fremhævet imellem tallene. Derefter har du så en turret som passer til den patron i den riffel og nichts weiter.

For det første ville jeg gerne kunne bestemme selv hvilke klik der skal være mellem tallene, jeg har jo verificeret mine egne hold ups ud til 600 meter, så et beregnet resultat kan højst komme tæt på. For det andet er det mærkeligt, at Swarovski ikke selv har indset at der skal være tal på ringene og at der er plads til flere end tre fordi tallene i sagens natur ikke skal stå lige oven i hinanden.

Endelig kunne jeg godt have tænkt mig, at Swarovski havde lavet en standard turret med Mil. inddeling, så man kan bruge en almindelig kliktabel hvis man vil, det kan nemt blive det bedste under skiftende forhold.

Men O.K. Swaroen er en jagtkikkert, ikke en taktisk LR kikkert, og det må jeg bare vænne mig til.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Lasse ! Med Ballistic Turret kan du kun dreje kliktårnet knapt 1 omgang på grund af nul-stoppet. Jeg mener det er 15 MOA på en omgang.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Hvodden er det nu lige det er - os der har en Z6i uden ballistisk tårn - kan det eftermonteres??? Originalt / uoriginalt??? Pris??? Jeg har umiddelbart ikke brug for tårnet til justering sideværts...

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#8
mit tårn er eftermonteret på en z6i 5-30.
sendt til Sverige- varighed ca 10 dage

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Lasse ! Med Ballistic Turret kan du kun dreje kliktårnet knapt 1 omgang på grund af nul-stoppet. Jeg mener det er 15 MOA på en omgang.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Det er korrekt. Også her har Swarovski bevidst begrænset udfoldelsesmulighederne til det strengt jagtrelevante, for kikkertens klikområde er betydeligt større, omend selvfølgelig ikke så stort som en kikkert med 34-35 eller 36 mm mellemrør. Jeg tror det er det Swarovski kalder deres coupling der indbygger begrænsningen, så med en anden coupling og turret kunne den gøres meget sjovere. Det må andre så opfinde.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout
Det er korrekt. Også her har Swarovski bevidst begrænset udfoldelsesmulighederne til det strengt jagtrelevante, for kikkertens klikområde er betydeligt større, omend selvfølgelig ikke så stort som en kikkert med 34-35 eller 36 mm mellemrør. Jeg tror det er det Swarovski kalder deres coupling der indbygger begrænsningen, så med en anden coupling og turret kunne den gøres meget sjovere. Det må andre så opfinde.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Ovre på NVF mindes jeg at have læst en gør det selv tråd, hvor en bruger beskrev hvordan man fjernede zero-stoppet således at der kan drejes mere end en omgang på tårnet. Så skal du blot have en custom ring med mil markeringer og så selv kunne huske om du er mere end en omgang ude...

Mvh.
Anders
Svar
#11
Det er faktisk ret let at fjerne den lille pind der fungerer som zerostop og samtidig begrænser vandringen til en omgang. Det skal der ikke den store ingeniør uddannelse til.
Split tårnet ad og hiv stiften ud med en tang, eller sån't

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Jep og erfaringerne igennem et år har været positive. Det er aldrig lykkedes mig at glemme hvilken omgang jeg var på. En standard omgang gav kun 50 klik (1cm/100m) og efter fjernelsen var der lidt over 200 klik totalt... Det er nemt at fjerne den.

Jeg prøvede at gå lidt til swarovski konsulenten til messen i Odense med at deres kikkerter ikke er så brugbare til længere distancer og han svarede efter en lille omvej at han havde hørt om tricket med zero stoppet samt anbefalede at kigge på deres 4w sigte.

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#13
Ja, det kan godt blive den vej det går, Jeg har også et fint lille program der hedder ScopeKnop, hvor jeg kan lave labels til kliktårnet med afstande for op til tre omgange: http://www.compufoil.com/scopeknob_dl.html

Nu vil jeg dog lige prøve ringene fra ZnikiZ først. Jeg havde en S&B PMII før swarovskien, og selvom den havde 260 klik fra bund til top, tror jeg ikke jeg nogensinde brugte mere end 53 for at komme ud på 600 meter. Der er lige præcis 53 klik i Swaroen før jeg rammer zero stop, så det burde liiige kunne gå ud til 600 meter.

Det der irriterer mig er bare, at Swarovski ignorerer et åbenlyst potentiale her. Prøv at sammenligne med den måde Sauer arbejder på: De har indset, at rigtig mange jægere og skytter customizer deres model 202 ved at montere fodformede justerbare skæfter med ekstra stud til bipod, korte kraftige piber med gevind til lyddæmper og større magasiner. Så kommer de med model 202 Syncro Compact der har alt det. Det viser da lidt respekt for kundernes ønsker og udviklingen i markedet, synes jeg.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Nu er turret ringene ankommet ( de for lidt vild i posten). De ser simpelthen geniale ud. Foreløbig har jeg markeret klik nr. 10-20-30-40-50 med de tilsvarende numre, så kan jeg bruge kliktårnet sammen med min ballistiske app på telefonen.

Når jeg skal på jagt/feltskydning kan jeg markere f.eks. (100m=0)- 200m- 250m-300m-325m-350m. Så skulle jeg vist være dækket ind til det meste. Glæder mig til at teste, så jeg tager på skydebanen lige om lidt for at kronografere [:p].

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#15
Hej Lasse - Bjarne

Hvor i den store verden har i købt ringene....? Og hvad er forskellen på de orange og de blå ringe udover farven:-)
Jeg kan se at de har dem ved Nystrøm & Krabbe i Århus til kr. 550,00. Men er det prisen....

Hilsen
Michael
Med venlig hilsen

Michael
Svar
#16
Østjysk har dem til samme pris.

Forskellen er at de ikke passer på de samme modeller.

De modeller de passer på står på pappet.

--
FKF

ANNA
Svar
#17
Citat:quote:

mit tårn er eftermonteret på en z6i 5-30.
sendt til Sverige- varighed ca 10 dage

mvh
Strom, naturgænger


Strom,

Jeg vil gerne have eftermonteret på min Z5, men de siger 2 mdr til mig. Har du en kontakt?

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#18
jeg spurgte den danske konsulent da han besøgte N&K. desværre gemte jeg ikke den svenske adresse og jeg arbejder ikke længere derude siden der kom ny ejer

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
Hejsa....

Dejligt at læse & høre flere steder, at min lille opfindelse kan bruges & værdsættes.

Ris & Ros er altid velkommen & jeg gør mit ypperste for at besvare jeres evt. spørgsmål.

Knæk & Bræk

Niki

Modereret af Kima/moderator
Niki

Svar
#20
For bare lige at være rigtigt kloge Aage.

Spejderen har ret.

Det er bedst med mil korrektioner på tårnet.
1. Så kan det bruges med flere forskellige patroner.

2. Man kan beregne eller afprøve en tabel på flere distancer. jeg foretrækker at beregne og efterfølgende afprøve.

3. Den afprøvede tabel kan så lamineres eller hvad man nu har løst til.
Den gælder kun for de forhold der gjorde sig gældende på skydetidspunktet. Man skal derfor, hvis man lidt længere ud(og hvad der så er lidt længere ud afgøres af afstand og præcisionskrav)finde ud af hvordan stigning/fald i temperatur og barometer stand påvirker projektilbanen.
Den optimale tabel laves derfor med en for skytten forekommende middeltemperatur. Når den er lavet tilføjes så korrektionsfaktorer for vind og vejr.
Dette holder så ud til 800-1000 meter afhængigt af patronen.
Skal man længere end 600 meter og har store krav til præcisionen, skal der også korrigers for spin.

Alt sammen ganske glimrende forklaret af Thomas Haugland på en dvd Rex sælger.

Når Swarovski begrænser den til 15 moa, skyldes det nok, at det skal være en jagt kikkert. Som klart adskiller sig fra de kikkerter, der sælges under det andet brand Kahles.
15 moa har jeg set være en begrænsning ved ca 500 meter i Ulfborg, når projektilerne ikke er dm med høj BC.

Jeg ville personligt ikke pille ved zero stop i en kikkert.
1. Mine håndværker evner rækker ikke.
2. Jeg har fjumret i antal omgange på en leupold uden zero stop. Det sker ikke igen.

med venlig hilsen Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)