Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Jæger fik bundstykke i hovedet
#21
Gad vide hvad der gør den slags riffel. tiltrækker dårlig ammunition [:I]
mvh
Svar
#22
Ja os der har sådan en selvmordsskyder lever et liv på kanten [xx(]
Men det falder vel helt i tråd med at vildtet skal have en fair chance [Wink]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by støver

Ja os der har sådan en selvmordsskyder lever et liv på kanten [xx(]
Men det falder vel helt i tråd med at vildtet skal have en fair chance [Wink]


[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#24
Spændende hvad Blaser siger til det. Og godt at manden ikke er hjemmelader, så havde han sikkert fået ansvaret for ulykken.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#25
Gad vide om de tør sælge R93'eren i USA ? mht forsikringsummernes størrelse derovre.

Han ser noget medtaget ud, må håbe han kommer sig uden for mange men.

Mvh Pete
Svar
#26
Sej gammel gut!

Både at han tør skyde med Blas(t)er og at han tager de stryg den giver med ophøjet ro [Big Grin]
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Gad vide om de tør sælge R93'eren i USA ? mht forsikringsummernes størrelse derovre.

Han ser noget medtaget ud, må håbe han kommer sig uden for mange men.

Mvh Pete



Man kan faktisk sagsøge et firma i USA, hvis de bare har en underleverandør i USA, så de skal ikke vide sig for sikre [Big Grin]

/Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#28
Var lige en tur forbi lutz mullers side - kedelige billeder der er samlet der. Jeg troede ellers at problemet var løst ved skift af alu-stifteren til stålstifter. Det understreger at passiv sikkerhed - 'udluftningshuller' eller ligende er vigtigt.

Godt at den slags ulykker er så sjældne.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Spændende hvad Blaser siger til det....

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



De siger med garanti:" Det var underligt. Det har vi aldrig været ude for før...."

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#30
Norge
Tyskland / Koblenz
Østrig
Ungarn
Ukraine
Argentina
Frankrig
Spanien
Nu Sverige
Stadigt ledige pladser som stille og roligt vil blive fyldt ud


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#31
En af mine jagtkolleger havde 2 gange klik til en grævling med sin Blaster 93 da vi var oppe på bukkejagt.
Det var måske tæt på at Danmark også var kommet på listen.
Godt man skyder Sjusk og Langsom.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

En af mine jagtkolleger havde 2 gange klik til en grævling med sin Blaster 93 da vi var oppe på bukkejagt.
Det var måske tæt på at Danmark også var kommet på listen.
Godt man skyder Sjusk og Langsom.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



Så skal du bare huske at monterer den med et "sikkerhed- skæfte" a la KKC. Det har i det mindste i et tilfælde (før udskiftning af slagstifter) vist sit værd på en S&L.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

En af mine jagtkolleger havde 2 gange klik til en grævling med sin Blaster 93 da vi var oppe på bukkejagt.
Det var måske tæt på at Danmark også var kommet på listen.
Godt man skyder Sjusk og Langsom.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



Så skal du bare huske at monterer den med et "sikkerhed- skæfte" a la KKC. Det har i det mindste i et tilfælde (før udskiftning af slagstifter) vist sit værd på en S&L.

Mvh.

Yeti


Prøv du at foreslå Izny denne løsning [Wink]
Jeg tvivler dog på at den vil være tilstrækkelig[Wink]

For øvrigt ville bundstykket på den S&L med slagstiften være blevet stoppet af bundstykkestoppet.
Endnu en forskel var, at der blev gjort noget ved et potentielt problem.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#34
Angående de tilfælde, hvor bundstykket på R93'eren ikke er lukket helt hvorved den klikker, men afsætter en prik i fænghætten.
Er det det, der er rettet ved R8'eren ved at ændre vinklen på anlægsfladen?
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

En af mine jagtkolleger havde 2 gange klik til en grævling med sin Blaster 93 da vi var oppe på bukkejagt.
Det var måske tæt på at Danmark også var kommet på listen.
Godt man skyder Sjusk og Langsom.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog



Så skal du bare huske at monterer den med et "sikkerhed- skæfte" a la KKC. Det har i det mindste i et tilfælde (før udskiftning af slagstifter) vist sit værd på en S&L.

Mvh.

Yeti


Prøv du at foreslå Izny denne løsning [Wink]
Jeg tvivler dog på at den vil være tilstrækkelig[Wink]

For øvrigt ville bundstykket på den S&L med slagstiften være blevet stoppet af bundstykkestoppet.
Endnu en forskel var, at der blev gjort noget ved et potentielt problem.



En nok så væsentlig forskel er vel at for DL97'eren kunne der gøres noget ved problemet da det grundlæggende design er i orden. Problemet begrænsede sig til materialevalget for slagstiften.

Den med bundstykkestoppet må du lige forklarer. På mit set-up med en DL97 og et KKC skæfte stopper bundstykket før det kommer i kontakt med skæftet. Her vil det skulle længere tilbage end stoppet for at kunne ramme kindstøtten.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#36
Hej Yeti

Som indehaver af et KKC skæfte (som jeg er meget glad for ;-)). Så vil jeg nu betvivle at kindstøtten bidrager til passiv sikkerhed af betydning, hvis et bundstykke bliver sendt bagud... Særligt når kindstøtten er løftet er der ikke den store anlægsflade for skruerne...

Det er nok bedre at gå efter en låsekonstruktion der giver sikkerhed ;-)

/Jørgen
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by jsc

Hej Yeti

Som indehaver af et KKC skæfte (som jeg er meget glad for ;-)). Så vil jeg nu betvivle at kindstøtten bidrager til passiv sikkerhed af betydning, hvis et bundstykke bliver sendt bagud... Særligt når kindstøtten er løftet er der ikke den store anlægsflade for skruerne...

Det er nok bedre at gå efter en låsekonstruktion der giver sikkerhed ;-)

/Jørgen



Jeg har også et KKC skæfte og ved sådan set godt hvad du mener. Men ikke desto mindre så virkede det faktisk i forbindelse med det eneste dl97 'havari' jeg kender til. Uheldet skete i Norge og KKC skæftet knækkede i kolbehalsen, men sikrede at skytten ikke kom noget til. Så det var med henvisning hertil at jeg kom med det forslag mest for at vise at stortset alle rifler kan give problemer i helt særlige situationer ( omend R93'eren måske er lidt overrepræsenteret).

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#38
Nu er Normark blevet meldt til politiet for ikke at ville udleverer alle delene fra det skadede våben.

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2015/...ortsatter/

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#39
Ja hvad man ikke gør for at skjule sandheden, [Sad][xx(]håber at politiet kan hjælpe, men tror ikke så meget på det i denne sag.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#40
Hvis man læser svarene fra Nordmarks repræsentant, er det imponerende med den forvridning af fakta.
Ofte skriver man at DEVA er en "uafhængig" instans.
Her skriver han guddødemig at DEVA er en officiel/offentlig instans.

Til slut får man jo næsten ondt af både Nordmark og Blaser, der hvor han tårevædet skriver at alt den negative omtale der kommer ud af de uheld, næsten kan ødelægge deres image.

Så er det jo lige at man grunder lidt over hvad der kom først. Den negative omtale, eller årsagen til den negative omtale.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)