Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Gamehead 3,56 eller 3,2 gram i 222 r?
#1
Jeg har tænkte mig at afprøve Sako gamehead i min lille Vixen, men skal det være 3,56 eller deres 3,2 gram til råvildt/ræve?

Er der i praktisk den stor forskel og hvordan?

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#2
Min Vixen skyder bedst med 3.2 g (50grs). Kuglen kan fint bruges til raavildt og raev. Har selv skudt en del raavildt med den. Man skal naturligvis vaere sikker paa rent skudfeldt med de lette kugler. Har en enkelt gang vaeret ude for, at der ikke var gennemskud. Det var paa ret taet hold og jeg fandt kappen totalt adskildt fra blykernen (fandt dog ikke blyet) inde I bukken (ved skinsiden paa modsatte side af skuddet), saa de holder altsaa ikke fantastisk godt sammen ved traef ved hoej hastighed.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Jeg har ikke nogen rigtig erfaring med dem på vildt. Nogle katte og et par rævehvalpe. Gennemskud på det hele, undtagen en rævehvalp skudt gennem køllen; kuglen sad under skindet i bringen. Men udgangshastigheden er opgivet til hhv. 970 og 950 m/s og når BC er bedre på 55 grain kuglen, så er det jo nemt at vælge. Hvis ens riffel ellers skyder præcist med kuglen.

Min Vixen med microgrooves skyder nogenlunde med 55 grains. Ikke prangende, men under 30 mm på 100 meter. Fra en bænk vil det nok blive bedre.
Svar
#4
Køb et par æsker af hver, se hvad der skyder bedst.
Køb så så 500 af dem gerne samme lot.
Lars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)