Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kanon
#1
Hej jeg har et spørgsmål.
Jeg har liger fået lavet min kanon færdig, dvs en 180 aksel har jeg drejet til en kanon hvor der er boret et 40 mm hul i. Hvor kan man anskaffe sig noget sortkrudt. Er det i det hele taget muligt? Eller skal man absolut være med i et kanonerlaug?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Sortkrudt kan vel købes ved de samme forhandlere som alm. krudt, men mon ikke det kræver at du har tilladelse til et sort-krudts-våben?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
I det øjeblik du har boret luntehul blive det et våben og kræver tilladelse!
Så tal sagte og spørg diskret, her på forummet læser lovens lange arm også med.
Svar
#4
der skal våbentillades og indkøbes tillades til sortkrudt og den tillades kan du føst få efter 2år medlemskab af en kanonenlaug eller sortkrudt klub. så kan du få lov til skyde med den og så skal du meddele politi om hvornår du skyder

mvh knt
formand thy sortkrudt skytter.
Svar
#5
Husk nu den oprindelige måde at teste en nyproduceret forladerkanon på... [Wink] Prøveladning i Kanonen, og producenten overskrævs på kanonen, for at garantere, at han har lavet den godt nok. [Big Grin][8D][:p]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Kaffegrums

I det øjeblik du har boret luntehul blive det et våben og kræver tilladelse!


Det har jeg også hørt tit. Men jeg kan ikke finde noget om det i våbenlovgivningen, hvor fandt du det ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Det står måske i de papirer man får, når man ansøger om tilladelse til våbenproduktion.

For det skal også huskes, at for at fremstille en kanon, så skal man have tilladelse til fremstilling af Våben.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
http://www.justitsministeriet.dk/arbejds...v%C3%A5ben

Det er jvnf. ovenstående no-go at lave sin egen kanon.
Svar
#9
Er sortkrudt ikke bare lige dele salpeter svovl og trækul...

[Image: asgaard.gif]
Svar
#10
Ok jeg tror jeg stopper med mere info omkring den. Skal ikke have ballade.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#11
Meld dig ind i et kanonerlaug, og tag den derfra. Det kan der helt sikkert komme masser af spas ud af.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)