Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dæmper til 2 kalibre
#1
jeg har en stalon whisper dæmper til min 223 kan jeg anvende denne på min salonriffel hvis jeg får skåret samme gevind?

mvh
CP
Svar
#2
ja

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#3
Men spørgsmålet er om det kan betale sig. Man kan få en salonriffel dæmper til en plovmand INKL. gevindskæring, og så er dæmperen(sandsynligvis) noget mindre.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Har brugt dæmpere nede fra 160 gram til små 800gram og fundet at dem der er en smule tungere, også virker beroligende på sigtebilledet.
En salonriffel er meget let, og man har tendens til at overkompensere alle bevægelser så sigtebilledet bliver uroligt, specielt hvis målet bevæger sig en lille smule.
Derfor har jeg været glad for dæmpere i 500-800gram klassen, hvor denne overkompensering ligeledes bliver "dæmpet" pga den tilførte masse.

Men Stalon Whisper dæmperen i .223Rem kan rigeligt bruges på en .22LR også, og den vil givetvis virke ganske formidabelt på den også.
Så kan man acceptere størrelsen/vægten af den, så er der intet i vejen for at benytte den på salonriflen også.

En salonriffel "sviner" en hel del mere end almindelige rifler gør, så det kan være en god ting at være lidt mere over den med rens.
Og sørg endelig for at længden af gevindet på salonriflen er minimum samme længde som på riflen - hvis gevindet i Stalon'en er langt, for der vil unægtelig sætte sig krudtslam i gevindet under skudafgivelse.

Der findes udmærkede billige dæmpere til .22 som gør det aldeles glimragende, og selv er jeg glad for SAK dæmpere.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)