Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grevlingeskind
#1
Ærede formænd.

Den svenske bukkepræmierre gav hverken buk eller gris, men der i mod en fin grevling.
Hvor i skåne/København får man bedst garvet sådan en sag. Har prøvet både search og Google, og kan kun finde noget på Stevns eller længere væk.

Fangede forresten 18 flodkrebs i vores å, og kan hilse at de smagte forrygende sammen med en lille OP Andersson.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Kan kun anbefale http://www.garvning.dk/ som jeg har brugt gennem de sidste 25 år.
Ellers kan en lokal konservator da klare arbejdet ofte til en meget højere omkostning.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Hvordan poster du skindene? Og skal de saltes eller fryses?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#4
Saltes, rullet sammen med brunt papir i mellem så skind side ikke møder pels side, ellers ringer du og spørge om hvordan det skal gøres.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Takker mange gange.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#6
Da jeg spurgte min lokale konservator , til råds i forhold til et svensk "madsvin" fik jeg at vide .

Fold skindet på midten , altså hårside mod hårside og læg det i en pose / sæk , og smid det i fryseren

Det har givet er godt resultat , syntes jeg

Mvh LWL
Svar
#7
Håber skind har det godt. Det blev saltet i et par dage og derefter pakket i vaccumposer og smidt i fryseren.
Derefter en tur med Postmand Per til Stege.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)