Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rensning af Norconia pumpgun
#1
Jeg har lige købt en Norconia pumpgun. Da jeg gerne ville have skilt den ad for at rense den, begyndte jeg at skrue tværbolten gennem låsen ud for at kunne komme til at rense indmaden. En simpel procedure som jeg har udført et par gange på den pumpgun jeg brugte for nogle år siden da jeg var på jagt i New Zealand. Men men men.... Skruen ville ikke komme helt ud af låsen. Og ikke helt ind igen. Det virker om om den sidder i spænd så den ikke kan gribe fat i den modstående side. Jeg ringede derfor til forhandleren, som ikke var ret imødekommende og sagde at det kun er bøssemagere som skal rense den slags geværer når man sender den til eftersyn en gang om året. En opfattelse som jeg er temmeligt uenig i. Tværbolten bør vel bare være til at skrue ud og sætte ind igen. Mit spørgsmål er så om der er nogen her på forummet som har erfaringer med dette, måske endda med samme mærke? Er det mig som har bevæget mig ud i noget jeg ikke skal pille ved, er kanonen bare af for billig kvalitet eller er det en decideret fejl ved den?[?] Og hvad skal jeg gøre nu?!
Svar
#2
Norconias våben plejer at være kopier af andre mærkers ældre modeller hvad er den et kopi af? for eksempel Winchester 97 eller??
Med venlig hilsen
Leif R.

The Shootist

Hellere en Dralf end en Smølf
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Jeg har den der er en kopi af en Ithaca 37(Udkast i bunden), ingen problemer med den, da jeg fandt Ithaca manualen på http://www.ithacagun.com , men denne side virker SUK ikke mere

Hvis det er Ithaca 37 kopien du har, så send en PM, så kan jeg e-maile dig manualen

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Hej igen. Det er modellen med udkast i bunden, så det er højst sandsynligt kopien af en Ithaka. Jeg blev allerede i sidste uge lovet at de ville sende manualen, men den er ikke kommet endnu. Har prøvet på at ringe til dem siden torsdag, men først i dag er det lykkedes mig at komme i kontakt med dem -hmm... [xx(] Jeg blev lovet at manualen ville komme senest onsdag så. Men i tilfælde af at den ikke er kommet, vil jeg meget gerne hvis jeg kan få den sendt. Så jeg skriver lige i løbet af onsdag eller torsdag, uanset om de har fået sendt manualen eller ej. Om ikke andet for at I andre kan få et indblik i deres serviceniveau som jeg ikke synes har været alt for højt indtil nu. Min kærestes skyder (en Mercury Light) som skulle afkortes er heller ikke kommet endnu, på trods af at vi blev lovet den skulle være færdig formentligt torsdag, men senest fredag... [}Smile][Sad!]
Svar
#5
Hvis din E-Mail i systemet er rigtig, så har du en Ithaca manual i din e-mail

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
hej.

her kan du også se,hvordan du skiller en Ithaca af.
http://refugeforums.com/refuge/showthrea...adid=79094

vh.dan
hagl-ladning, der vil fremad
patrontest
Svar
#7
Hejsa igen alle sammen, tusind tak for alle de gode indlæg! Jagtimporten har endnu ikke sendt manualen, selvom den aller aller aller senest skulle komme i dag [xx(], så det er lækkert at I andre har sendt den! Det eneste problem er at Norconia´en kun er en 99% kopi af Ithaca´en. Den adskiller sig ved at der ikke sidder 2 skruer i bagkappen så den kan skrues af. Det virker som om bagkappenen er limet fast, så jeg tænkte på, om der er nogen der ved hvordan man så kan pille den af, så jeg kan komme ind til den bolt som burde ligge igennem skæftet [?] Skal bagkappen skæres af, eller er der en listig måde at komme igennem ind til bolten på? Fordi lige netop det, at bolten igennem skæftet ikke er løsnet, vil jeg mene kunne være en god forklaring på at jeg ikke kan få bolten gennem baskulen hverken ud eller ind...
Til gengæld er det lykkedes mig at få sat en pind i magasinet så den kun kan indeholde 2 patroner nu [8)] I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen af Jer som ved med sikkerhed om det er tilladt ikke at have plombe i på skydebanen? Fordi det kunne da være lidt spas... [Big Grin] Umiddelbart tror jeg ikke det er lovligt, da man skriver under på at ens haglgevær max. kan indeholde 2 patroner når man får den registreret hos politiet... Men hvad siger I?
Svar
#8
Halløj
Mig bekendt skal den være plomberet på jagt, på skydebanen og i hjemmet
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)