Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sonic 35 vs 45
#1
Hej
Er ved at få stablet et lille riffelprojekt på benene. En standard Tikka T3 6,5x55 kortes ned 52 cm pibe og monteres med en Leupold Mark4 kikkert plus lydpotte.
Riflen tænkes anvendt til både jagt og jagtfeltskydning så hvis jeg skal have en Sonic - hvad siger + / - siden så ?

Sonic35
+ vægten er mindre og mere handy på jagt
- rekyl og dæmpning
Sonic 45
+ rekyl og dæmpning
- vægten er større og mere uhandy på jagt

Er det korrekt at en 35er i virkeligheden er lavet til noget Cal 22...223?

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#2
Hja, en 35er er ikke lavet til 22ere. Der findes den der hedder Subsonic som er til 22/17.
Jeg har en Sonic 45 på min 223, på grund af den 22mm tykke pibe og så har jeg en Sonic 35 på min 6½ x 55. Den bliver brugt til feltskydning og jagt.
Jeg valgte den primært med jagt for øje og er meget tilfreds med ydelsen. Rekylen er mærkbart nedsat og støjen ligger under høreværn niveau.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Tak
Jeg synes bare jeg havde set et sted at 35eren ikke tog ret meget af lyden. Så det har altså ikke noget på sig...

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#4
Jeg har en 35´er på en 308 Win til jagt, og en 45´er på en 6,5x55 baneriffel. Jeg foretrækker klart at skyde med 45´eren, den tager mærkbart mere rekyl og lyd end 35´eren. Når jeg en gang skifter jagtriflen ud får den nye en 45´er på, så stor forskel er der heller ikke på størrelsen. Skulle det endelig blive et problem kan man bare skrue moduler af indtil det passer.

Jeg hører også meget godt om Ase Utra SL5. Den er dyrere, men har måske et bedre forhold mellem størrelse og dæmpning, så det vil jeg ihvertfald undersøge inden jeg handler næste gang.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)