Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hundehandlere : husk tilladelsen
#1
Opdræt og handel

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Puha, det var dejligt at der også kom regler på det her område. Jeg har længe gået og været træt af, at man havde et lille stykke ureguleret ingenmandsland, hvor der jo tydeligvis har hersket anarki og lovløse tilstande.

Og jeg bliver i endnu bedre humør, når jeg også læser at Fødevarestyrelsen vil lave opfølgning og kontrol…. Er det for meget, at bede om lidt bøder også????? Så vil min weekend helt sikkert være reddet.

Det er rart at leve i et land, hvor vi kan lave handlingsplaner for et bedre hundeliv. Så ved man da, at ens skattepenge ikke bliver klattet væk på ligegyldigheder.

Der kører en eller anden sag med nogle rullepølser pt, og det dem syntes jeg da bare de skal lade være, så man kan få allokeret nogle resurser over på kontrol af kenneler.

Christian
Svar
#3
Ja det er fantastisk at vi efterhånden har et samfund, hvor en(alt for)stor del får en højere eller længerevarende uddannelse, og reelt er det primære resultat vi får ud af de højtuddannede (fjolser) at de sidder og opfinder flere kontroller, reguleringer og forordninger, som reelt ikke bidrager med noget som helst, ud over at disse højtuddannede (fjolser eller er de maske smarte)skaber en masse uproduktive jobs, som skal besættes med (ja gæt engang) højtuddannede fjolser.

Egentligt tror jeg at mængden af disse vandvittige tiltag, ville styrtdykke, hvis man indførte at samtlige disse kontroller, skulle udføres af folk i ulønnede nyttejobs.

Ved nærmere eftertanke, er det jo nok os tåber, som bruger hele vores liv i et hamsterhjul, for at spæne så meget, at vi generere værdi nok til at disse højtuddannede kan holdes i live i overbetalte administrative jobs, som reelt er de dumme, at vi overhovedet acceptere disse samfundssnyltere.[xx(][xx(]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by n a

Ja det er fantastisk at vi efterhånden har et samfund, hvor en(alt for)stor del får en højere eller længerevarende uddannelse, og reelt er det primære resultat vi får ud af de højtuddannede (fjolser) at de sidder og opfinder flere kontroller, reguleringer og forordninger, som reelt ikke bidrager med noget som helst, ud over at disse højtuddannede (fjolser eller er de maske smarte)skaber en masse uproduktive jobs, som skal besættes med (ja gæt engang) højtuddannede fjolser.

Egentligt tror jeg at mængden af disse vandvittige tiltag, ville styrtdykke, hvis man indførte at samtlige disse kontroller, skulle udføres af folk i ulønnede nyttejobs.

Ved nærmere eftertanke, er det jo nok os tåber, som bruger hele vores liv i et hamsterhjul, for at spæne så meget, at vi generere værdi nok til at disse højtuddannede kan holdes i live i overbetalte administrative jobs, som reelt er de dumme, at vi overhovedet acceptere disse samfundssnyltere.[xx(][xx(]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



Kan kun give dig ret n a, er selv i trædemøllen med myndighederne heroppe, der sidde en tøs der lige er blevet færdig med sin uddannelse, tøsen skal varetage samfundet interesser, tøsen har INGEN erhvervserfaring, alligevel sidder hun på en så stor magtfuld stilling at hun kan bremse udviklingen totalt, hvis hun ikke lige får det som "dronningen" vil have det.

Desværre er det bare at bide sammen smile og sende kællingen det hun forlanger for 5 gang, selv om hun har fået alt 4 gange før.

Skulle sende min nye ansøgning til en anden instans i det offentlige, alt skulle sendes i 10 eks. da myndigheden ikke godtager andet end kopier i sort og hvid, fik at vide hvis ikke alle kopier var ens, ville de kræve at jeg sendt 10 nye eks, totalt kopierede jeg 630 sider!!!

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]
AT GÅ PÅ JAGT ER AT LEVE.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
http://www.frydhaven.dk/01%20Os/HM/Besty...0MYREN.pdf

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Hvis man skal indhente tilladelse hos FØDEVAREstyrelsen, må det jo betyde at hunde klasses som fødevarer. Der blev hunden så et produktionsdyr, og lige pludselig blev min højt uddannede hverdag i hamsterhjulet gjort besværlig.
Nu kræver samtlige recepter til hunde nemlig ekstra EU kontrol og derpå følgende papirnusseri.
Fedt at blive styret af en flok politikkere, der ikke kender en skid til livet udenfor kontoret.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#7
Nu er jeg sådan set ikke uenige omkring jeres betragtninger vedrørende DK's enorme trang til at kontrollere.
Men inden i går helt i selvsving over dette, så er der jo indført en
bagatel grænse for hvem der skal have den omtalte tilladelse:

Hvem skal søge om tilladelse?
Hvis du køber eller aftager hunde med videresalg for øje, er der tale om erhvervsmæssig handel med hunde. Det kræver en tilladelse.

Erhvervsmæssigt opdræt af hunde defineres som avl af tre eller flere kuld hvalpe om året med tre eller flere tæver. Det kræver ligeledes en tilladelse.


Jeg kender flere der har mellem 3 og 8 jagthunde, i deres hundehold.
Men ingen af disse har dog nøde at søge, da de ikke nærmer sig bagatel grænsen.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

http://www.frydhaven.dk/01%20Os/HM/Besty...0MYREN.pdf

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Skræmmende korrekt samfundsbeskrivelse[xx(][xx(][Big Grin]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
http://da.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_lov

Morsch
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Morsch

http://da.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_lov

Morsch



Rystende korrekt skrevet.
Var det det der gav navn til sygdommen


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#11
Jeg tror de to herrer kendte hinanden, da ophavsmanden til parkinsons lov levede fra 1909til 1993 og parkinsons syge blev blev beskrevet i 1817 [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
http://da.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_sygdom

Morsch
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
#12
Selvom jeg må give diverse skribenter her på forummet helt ret i at dette lille land allerede er langt henne i "embedsvældet", så irriterer det mig grænseløst at så mange "selfmade" personer med en begrænset uddannelse, konstant og altid skal bebrejde "de højtuddannede" alt det bøvl de selv har...

Ikke 1 af de mange "praktisk begavede" uden "lang uddannelse" ville være i besiddelse af muligheden for overhovedet at udtrykke deres utilfredshed her i dette forum hvis det ikke havde været for en lang række af dem de rakker ned på ... lige fra opfinderen af den programmerede computer (som var højtuddanet matematiker og begik selvmord fordi han ikke kunne leve med sin egen homoseksualitet .. Indtil krigen var vundet over tyskerne, kunne man fint se gennem fingre med at Alan Turing var "sær" men bagefter blev han frosset ud af det gode selskab... ) til de højtuddannede "nørder" der har siddet og programmeret den software der driver forummet..

Ingen biler, ingen polymerer (plaststoffer), ingen Teflon til lejer i rullestolen, ingen moderne stål-typer til at bygge rifler af, ingen CNC maskiner ... Fortsæt gerne listen selv... HELE det samfund vi har i dag, med al dets velstand bygger på teknologi, lavet af "overuddannede" halvstuderede røvere ...

I øvrigt:

I realiteten er det jo HK kontorpersonale der sidder på langt de fleste de strategiske steder i "embedsværket" Dem kan man vel næppe kalde "overuddannede" for de flestes vedkommende...

Hundehandlere ... vorherre til hest...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Det var lige godt satans,tror du alligevel alle de ovennævnte opfindelser er gjort med bare det ene formål,at sammensætte en maskine der kunne trykke et regulativ om opdræt af hunde.
[Big Grin]
Svar
#14
Ja... hvad ellers, jeg har jo en høj uddannelse ... [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Spøg til side ... problemet med dette lille forfjamskede land er at vi har smidt vores vigtigste egenskab væk, i bestræbelserne på at bygge er "bedre" samfund... nemlig at uddanne vores børn i "sund fornuft, god opførsel og ansvarsfølelse" og så tror alle de "overuddannede" politikere at det kan erstattes med mere lovgivning, flere cirkulærer, mere kontrol og længere uddannelser til alle...

Vorherre til hest ... [xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Dravis
Selv om der er en lille procentdel af de højtuddannede , som har en vis del praktisk fornuft, kan du hoppe og springe, uden det fjerner det faktum, at over 70% af de højtuddannede, ikke bidrager med en disse, udover at opfinde egne jobs, ved primært at belemre andre med deres regler, rapporter og kontroller.
Og Nej det er ikke de HKere som er problemet.
Du skal heller ikke undervurdere andelen af relativt selvlærde, som har bidraget til de ting du fremhæver, det være sig J M Browning eller autister indenfor programmering eller talknuseri. Mange af dem der har flyttet mest, har været i stand til at se og overskue mangt og meget, lang tid før de fik sig en egentlig uddannelse.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#16
@ n/a ...

Tjaaa. jeg kan ikke sætte procenter på, men det ER et simpelt faktum at de ting der har drevet de sidste 50 års innovation, specifikt indenfor den elektronik og digital-teknologi der i praksis styrer ALT i dag, skyldes universitetsuddannede personers stræben efter at se dybere ind i materien, reel "grundforskning" der giver pote i praktisk henseende, oft uden at dem der opdagede grundlaget for de praktiske anvendelser reelt "sigtede på noget praktisk" Dette gælder f.eks. Halvleder-effekten som et tre mands forsker hold fik has på, og som via udviklingen af transistoren, har givet hele grundlaget for moderne digital teknik. Det samme gælder den Boolske algebra, som på Boole's tid blev anset for noget højpandet akademisk teori uden betydning for andet end andre matematik-lærde ...
Faktisk var der ikke en eneste "ikke-alkademiker" indblandet i halvledernes historie, ihvertfald ikke med væsentlige innovationer på området.

"Laser" (Light Amplification by Stimulated Emission by Radiation) var et rent teoretisk stykke "tanke-eksperiment" indtil nogle andre akademikere tog fat i det og gennem studier af krystallinske materialers egenskaber (specifikt en varietet af Al2O3:Cr også kaldet Rubin ) som viste sig at kunne bruges til at bygge verdens første Laser) Nu om dage er Lasere ALLEVEGNE ... indtil ca. 1955 var de ren "Akademisk teori"...

Så .. joeee .. der har da være enkelte "cykelsmede" der har lavet virkeligt innovative ting i de sidste 60 år eller så, meeeen ... der er efterhånden MEGET langt imellem at "cykelsmeden" "opfinder" noget virkeligt nyt.... Det meste af de man kalder "innovation" nu om dage er reelt "produkt-udvikling" .. [^]

Noget HELT andet er alle de selvfede og lettere opblæste teoretikere indenfor al den "samfundsvidenskabelige" og "samfundsøkonomiske" pseudo-videnskab... det har næppe bidraget til meget andet end at hyppe deres egne kartofler... OG et øget "embedsvælde" samt at opfinde nye måder at lægge afgifter på alting ... [Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Dravis
Tror du ikke reelt, at de mennesker du beskriver som udviklere/opfindere af disse ting, primært har været den type, som ikke er blevet uddannet, men derimod er den type som skaffer sig viden., Det være sig via både etablerede og uortodokse kilder. Men primært baseret på en voldsom personlig drift.
De mennesker tilhøre de ganske få % af en befolkning som kan være reelt skabende.
Personligt tror jeg ikke at du kan øge denne % del, uanset hvor meget uddannelse du forsøger at proppe i hovedet på den type, som primært er disponeret for administration, eller direkte plattenslageri.(embedsmænd og jurister)[B)]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#18
Jo, n/a du har nok ret, og der "typer" der VIL VIDE og dem der "Tør Vide" handler nok ikke med hunde, eller sidder og flytter rundt med cirkulærer og forordninger... [Big Grin]

Det med "hundehandlerne" og opdrætterne, og cirkulærer og lovgivning på det område kommer jo nok af at det hele handler om at være "pro-aktiv" nu om dage, og "at komme problemerne i forkøbet" og alle de andre moderne "mantra'er" omkring forvaltning af både dette og hint ... En kedelig tendens i vores lille land/samfund, som jeg tillægger en stigende egoisme og "væren sig selv nok" og en stigende tendens til at personligt ansvar for det "lort" man går og laver efterhånden kan gøres helt "konsekvens-frit" ved at fedte sig ud af det, og helst af på andre "der burde have haft tilsyn med det" o.s.v. ad nauseam ...
..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Selvom jeg må give diverse skribenter her på forummet helt ret i at dette lille land allerede er langt henne i "embedsvældet", så irriterer det mig grænseløst at så mange "selfmade" personer med en begrænset uddannelse, konstant og altid skal bebrejde "de højtuddannede" alt det bøvl de selv har...



Akademikere er folk der bruger årevis på at lære det vi andre altid har vidst[8D]

Hver dag møder en lille myre tidligt på arbejdet og går i gang med det samme. Hun er både produktiv og glad.
Bossen, en løve, er overrasket over at se myren arbejde uden ledelse og tænker, at hvis myren kan være så produktiv uden ledelse, så må det kunne blive endnu bedre med.
Derfor hyrer han en kakerlak med stor analytisk ekspertice og som er kendt for at være god til at lave rapporter.
Kakerlakkens første initiativ er indførelsen af tidsregistrering.
Han har også behov for en sekretær til at hjælpe sig med at udarbejde rapporter, så han hyrer en edderkop, som står for arkivering og håndtering af alle opkald.
Løven er glad for kakerlakkens rapporter og beder ham derfor om at udarbejde nogle grafer,der beskriver produktionsrater og analyserer trends som han kan fremvise på sine bestyrelsesmøder.
Så kakerlakken investerer i en ny PC og en laserprinter og…
en flue til at stå for IT afdelingen.
Myren, der tidligere var både motiveret og produktiv, hader denne nye verden med rapporter og møder som nu tager hovedparten af hendes tid!
Løven beslutter derfor nu at det er på høje tid at udnævne en leder i den afdeling hvor myren arbejder.
Stillinger bliver givet til en cikade, hvis første beslutning er at købe et nyt tæppe og en ergonomisk stol til sit kontor.
Cikaden har også behov for en PC og en personlig assistent, som han tager med fra sin tidligere stilling.
Afdelingen, hvor myren arbejder er nu et trist sted at være, ingen griner mere og alle er frustrerede.
Derfor får cikaden overbevist løven om, at det er på høje tid at få gennemført en måling af arbejdsklimaet - ikke mindst fordi det nu var tydeligt at produktiviteten i myrens afdeling var dalet markant.
Så man hyrer uglen, en velrennomeret konsulent som gennemfører en indgående tremåneders analyse og efterfølgende foreslår en række tiltag i en lang række rapporter.
Hovedkonklusionen: “Afdelingen er overbemandet”.
Gæt hvem løven fyrer først?
Myren selvfølgelig, fordi “hun udviser mangel på motivation og har en generelt negativ attitude.”

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#20
Mange af de love man laver er syge.

Det er derfor, at de behandles flere gange[^]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)