Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S202 Synchro XT Compact
#21
Tillykke med den.
Men det var dog utroligt, at man skal ofre et nyt aftræk, på en dyr Sauer.De burde da nok kunne lave et anstændigt aftræk, - om nogen kan.

Og låsen slides til ???

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#22
Ang. aftræk, spænd stilleskruen til aftrækket så tilpas at snellen ikke mere kan bruges (snelle er alligevel en form for aftræk som de færreste kan håndtere og kan ikke bruges til feltskydning og endelig heller ikke til et hurtigt 2. skud ude i felten)

Stil aftrækket så tilpas som du kan håndtere dog uden at slagstiften på nogen måder ryger med frem når der repeteres. Kontroler flere gange, ved at tager aftræk og repeter så hurtigt som mulig, og slagstiften (fjederen) må under ingen omstændigheder blive afspændt.

Det har virket for mig[Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#23
Tillykke med den Peter [Big Grin][8D]


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W 7x64 og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#24
Til Skytmar

Låsegangen har jeg ikke noget at udsætte på. Min går som "Hans i Grete", langt bedre end på min T3'er og vækker minder om S & L.

VH Peter
Svar
#25
Ok.
Det var bare mvk der længere oppe skrev : aftrækket er dog ikke det bedste jeg har prøvet og låsen skal lige slides til før det går helt smidigt...

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#26
Har haft 2 Sauer 202 - begge havde et elendigt aftræk.... Skiftede det ene til et matchaftræk...det fungerede ok i 6 måneder og så vendte problemet tilbage. Fik pudset, poleret og renset det hos Arne Holgersen.... 3 måneder efter var den gal igen, og lortet blev solgt!

Hvis I vil have et ordentligt aftræk så smid et STR 2-stage på (hvis det kan lade sig gøre). Har prøvet det på en SSG3000 og det er rigtig lækkert...

Summa summarum: Det er imponerende at en så dyr riffel, med så mange "præcisionsfremmende finesser" er født med så elendigt et aftræk....

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)