Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S202 Synchro XT Compact
#1
Nogen der ejer en sådan?
Jeg var nede og rykke i en i dag - super balance og ergonomi... [8D][:p]
Kunne godt brænde alvorligt varm på den [:p]

[Image: s202-synchro-xt-compact-800.jpg]


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#2
Jeg havde fat i den på Odense messen. Øj, den er god at holde på. Kunne godt fristes til at gå den vej.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Min bror har lige indsendt ansøgningen til en tilladelse den sådan en riffel. Den ser meget tiltalende ud med th-skæfte, mulighed for stabil kindkontakt og 19 mm pibe.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Nå - så fik jeg erhvervet den - meget fin balance - aftrækket er dog ikke det bedste jeg har prøvet og låsen skal lige slides til før det går helt smidigt...

https://www.youtube.com/watch?v=4sCT6ajNDP4


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#5
Tillykke med riflen!
Lad os høre mere om dine erfaringer med riflen, når den er blevet "slidt til".

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Tillykke tillykke MVK. Respekt, der er da ikke langt fra tanke til handling hos dig [:p].

Har jeg forstået rigtigt, at den er med alu-låsestol ligesom 202 Outback ? Og har det givet anledning til f.eks. limning af baser eller andre metoder til at sikre, at baser og montage bliver siddende hvor de skal ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by mvk

Nå - så fik jeg erhvervet den - meget fin balance - aftrækket er dog ikke det bedste jeg har prøvet og låsen skal lige slides til før det går helt smidigt...

https://www.youtube.com/watch?v=4sCT6ajNDP4


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W og 9,3x62 **



Jeg kan ikke rigtigt forliges med de der skæfter med tommelhul.
Din video bekræfter at du skal have hånden ud af "handsken" for at repetere og tilbage ind i handsken igen. Læg mærke til din tommelfinger. Hver gang du har genladt, skal du lige flytte hånden lidt længere tilbage for at få tomlen ind i hullet.

--
FKF

ANNA
Svar
#8
Det er selvfølgelig rigtigt, thumbhole skæfter er til præcisionsskydning ikke til hurtigskydning. Når man tager rigtigt fat, føles det som at have riflen "på", ikke bare som at holde på den. Der er bare en meget bedre kontakt med det hele.

Men der er også andre ting Sauer har lavet helt rigtigt på denne riffel. En kort flutet 19 mm pibe med gevind indbyder i den grad til montering af lyddæmper. Der er den normale cup flush rembøjlefatning i forskæftet, og så yderligere en Uncle Mikes til bipod. Stor grebskugle og 5 skuds magasin har de også husket, foruden selvfølgelig thumb hole bagskæftet med højdejusterbar kindpude.

Alt i alt synes jeg den riffel lugter langt væk af, at Sauer har været rundt på skydebanerne og hos jægerne og set og hørt hvordan kunderne "customizer" deres rifler. Derefter har de selv indbygget kundeønskerne i en riffel, og det tager jeg hatten af for. Jeg skal lige tænke lidt over, om jeg også tager tegnebogen op af lommen, men jeg vil næsten tro jeg ender med det.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Jeg læser at det er stahlsystem på deres hjemmeside, kan dét bekræftes @mvk

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Jeg læser at det er stahlsystem på deres hjemmeside, kan dét bekræftes @mvk

Santo



Ikke for at blande mig, men Syncro XT Compact er med alu hus, den "alm." 202 Syncro er med stål hus[Big Grin]
Svar
#11
Hej,
Jeg har haft den med på banen 3x nu og bliver mere og mere glad for den - jeg skal dog stadig have GT til at kigge på aftrækket ved lejlighed. Benyttes snellen er der ikke nogen ko på isen - men snelle er ikke lige min kop te og træls at skulle rode med.

Den bliver ALDRIG nogen speed-skyder pga tommelhullet - selvom dette er stort.
MEN man kan fint skyde med den uden at benytte tommelhullet hvis det skal gå hurtigt.

Låsestolen er i Alu og baserne (Weaver) er blot skruet fast - ikke limet.
Den har gået ca. 100 skud nu og baserne sidder stadig lige så fast som dan jeg skruede dem på - ikke noget der - endnu, men holder øje med det.

Balancen er superfed og passer mig rigtigt godt.

@LasseScout - hehe ja når der skal ske noget - sker der noget - piben er dog ikke flutet [Smile]
Jeg er tit på Skallebølle - du siger bare til en dag du vil afprøve den - det er en fin skyder! [8D]

"Universal-ladningen" kører super godt i den:
165 BT, 45 grains N203B og 71mm i et normahylster og en CCI200 hætte

Nu ligger den igen "i blød" i forrest foam Smile

[Image: s202-gruppe-280814.jpg]


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#12
Tillykke med den nye riffel.
Jeg har nu ventet 14 dage på tilladelsen til en magen til. Og jeg glæder mig ikke mindre til at få den efter at havde læst dine første erfaringer. Jeg har bestilt en MAK montage til min og regner heller ikke med at den skal limes.

VH Peter
Svar
#13
Tilykke med den - Prøv at ring derind - de havde smidt papirerne væk til en af mine tilladelser - de lavede den dog samme dag jeg ringede ind og rykkede.
Jeg smider nok et Sauer matchaftræk på min i stedet - det slæber for meget til mine nerver.
GT har lovet at hjælpe med dette og i samme hug smider vi en Picatinny rail på - så kører det 100%


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#14
Ja, jeg må nok hellere ringe til våbenkontoret imorgen. Jeg vil meget gerne høre fra dig når du har været omkring GT.
Svar
#15
Skal ALLE nye tilladelser fra Fyn ikke behandles i Holstebro fra på mandag?
Svar
#16
Det har jeg også hørt rygter om. Næppe noget der forbedre serviceniveuet. Har tidligere været vant til at få tilladelsen med med samme.
Svar
#17
Var hos Horsens politi i onsdags for at aflevere en ansögning og fik beskeden at de kunne godt ta imod den for videre befordring til Holstebro.
Svar
#18
[xx(][Sad][Sad][xx(][xx(][V][V][V][V]
- det bliver ikke sjovt....


** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 270W og 9,3x62 **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#19
Så kom min tilladelse idag efter 14 dage. Den var blevet sendt fra politiet i Assens til våbenkontoret i Odense ???? Nå, nu bliver det fedt at hente skyderen og få den afprøvet.[Smile]
Svar
#20
Hej
Så fik jeg også hentet og afprøvet min nye Sauer.
Jeg er helt enig med dig angående aftrækket. Men balancen er helt i top. Glæder mig til at prøve den noget mere.
VH Peter
[Image: IMG_0979_zpsfb360535.jpg]

[Image: IMG_0981_zps6ae1c058.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)