Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 90
#1
Gentlemen!

Jeg står med store overvejelser om at anskaffe en Sauer 90 (egentlig en Carl Gustaf 3000, men de er stort set ens) og vil nu gerne høre om der evt. er nogen af de herrer der har erfaringer med dette ret revolutionerende våben?
Det revolutionerende består bl.a. i det at den har adskillige bevægelige låseknaster i bageste bro. Den er bl.a. valgt som årets riffel og markedsføres stadig som et alternativ til alle riflers moder Mauser 98.
Imidlertid hævder onde tunger at den kun kom til verden i et forsøg på at sælge mere end den ellers ville have gjort. Med andre ord at den blev gjort unødigt kompliceret (som mange tyske våben er), ja ligefrem at den er "overingeniøret".
Findes der her blandt forrummet brugere der har nogen erfaringer med Sauer 90 vil jeg naturligvis gerne høre om dem - tak!

Venlig hilsen Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#2
For en del år siden, fik jeg refereret en historie om en mand, der anskaffede sig en Sauer 90 pga. den silkebløde låsegang. Kilden til historien var hans egen bror.
Vidunderet skulle indvies på en tur til British Columbia, hvor han og en kammerat blev fløjet med en guide ind til en sø, hvor de skulle opsamles 14 dages senere.
Da de læssede udstyret af, kom han til at tabe bundstykket i mudderet ved søbredden. Han samlede det op, skyllede det omhyggeligt, tørrede det og gav det olie og intet tydede på problemer.
Men da han den næste dag ville sætte bundstykket i riflen, kunne de bevægelige låseknaster ikke rokkes. De sad uhjælpeligt fast og trods timers ihærdige forsøg, kunne jægerne ikke få dem kørende. Resultatet blev, at han nedlagde sin moose med guidens .30-30.
Da han kom hjem, konstaterede bøssemageren, at nogle få sandkorn i bundstykket var skyld i hele historien.
Sauer 90 har unægteligt en fed låsegang, men det er ikke en riffel til de lange udflugter....

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)